استاندار زنجان:

زنجان در میزان نیروی کار ماهر رتبه نخست کشور را دارد

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۰۸:۱۸:۴۵
کد خبر: ۸۷۳۰۷۱
زنجان در میزان نیروی کار ماهر رتبه نخست کشور را دارد
استاندار زنجان گفت: این استان از نظر وجود نیروی کار ماهر رتبه نخست و از نظر فرهنگ تعهد به کار رتبه دوم را در کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛vفتح الله حقیقی در شورای اداری شهرستان خدابنده افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که عمق عصبانیت و کینه دشمن بنا به دلایل مختلف از جمهوری اسلامی، در اوج خودش قرار دارد.
وی تصریح کرد: امروز بزرگترین هنر ما ایجاد آرامش در جامعه است، بنابراین خراب کردن دیگران و کارهای آنان هنر نیست.
حقیقی به کاهش قیمت مرغ در بازاراستان در نتیجه برخورد با متخلفان اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه تامین اقلام اساسی اقدامات مناسبی برای ایجاد آرامش در استان انجام می شود.
استاندار زنجان حضور هدفمند در بین مردم به دور از شعارزدگی را جزو جزو برنامه های مدیریت استان برشمرد و گفت: حضور در بین مردم و دریافت نظرات و مشکلات آنان و تلاش برای حل مسائل زمینه آرامش جامعه را فرام می کند.
وی به ظرفیت های استان زنجان برای توسعه اشاره کرد و گفت: این استان از نظر دسترسی به بازار های داخلی و خارجی رتبه دوم را در کشور دارد به طوری که درشعاع ۴۰۰ کیلومتری پیرامون زنجان به ۵۰ درصد جمعیت کشور و به بالای ۵۰ درصد منابع کشور دسترسی وجود دارد؛ به همین علت تبدیل این استان به مرکز لجستیک پشتبانی منطقه شمال غرب کشور، مطرح است.
حقیقی ادامه داد: زنجان از لحاظ تمایل به کالاهای داخلی رتبه دوم کشوری، از نظر دسترسی به حامل های انرژی رتبه ششم و در امنیت سرمایه گذاری رتبه دوم را در کشور دارد که این مولفه ها، جزو ظرفیت های بسیار خوب استان است.
استاندار زنجان به پیگیری برای حضور وزیران و مدیران ملی در این استان اشاره کرد و گفت: این سفرها به تناسب نیاز استان در پیشبرد اجرای طرح ها انجام می شود.
وی به پیگیری برای بومی شدن اشتغال در استان تاکید کرد و افزود: بر اساس تفاهم های ایجاد شده واحدهای تولیدی در استخدام نیروی کار از افراد بومی استفاده خواهند کرد.
حقیقی به پی گیری برای برای احیای چند واحد تولیدی دراستان که چند سال تعطیل بودند، اشاره کرد و افزود: علاوه بر این موارد ۶ واحد تولیدی نیز در استان امسال به بهره بردای خواهد رسید.
استاندار زنجان به تعیین تکلیف طرح های مسکن در استان اشاره کرد و گفت: این طرح ها شامل چهار هزار واحد مسکونی است که با تشکیل کمیته ای زمینه برای به سرانجام رساندن آنها فراهم شده است.
وی افزود: در خصوص مسکن روستایی نیز از تیر سال گذشته تا تیرماه امسال برای۲ هزار واحد، تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی با ۱۵ سال تقسیط پرداخت شده است.
حقیقی اظهار داشت: از مرداد امسال تا مرداد سال آنیده نیز قرار است یک هزارو ۴۰۹ فقره تسهیلات برای بهسازی مسکن های روستایی در استان پرداخت شود که میزان این تسهیلات به ۴۰ میلیون تومان افزابش یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنان به اقدامات دولت در حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: هشت طرح بزرگ در حوزه کشاورزی در استان در حال اجرا است که از جمله آنها می توان به راه اندازی بزرگ ترین واحد ۴۰ هزار رأسی پرورش گوسفند در کشور، توسعه کشت گیاهان دارویی در ۵۰۰ هکتار، ایجاد بزرگ ترین باغ گردو کشور و بهره برداری از شبکه آبیاری نوین از مخزن سدهای استان اشاره کرد.
استاندار زنجان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه نماینده مجلس، امام جمعه و فرماندار سه رأس توسعه در هرشهرستان هستند، گفت: برای قوت بیشتر این مثلث لازم است یک هیات اندیشه روز نیز از میان نخبگان در شهرستان ها تشکیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز