مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد:

معافیت بیمه ای کارفرمایان با اجرای طرح کاروزی دانشگاهیان

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۵:۵۸:۱۳
کد خبر: ۸۷۴۵۹۳
معافیت بیمه ای کارفرمایان با اجرای طرح کاروزی دانشگاهیان
محمدرضا یوسفی: سقف کمک هزینه کاورزی نیز در سال جاری افزایش یافته و این تغییرات می تواند نوید رشد استفاده از مزایای طرح کاروزی از طرف دانش آموختگان و کار فرمایان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی می توانند با اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، به مدت ۲ سال از معافیت بیمه ای برخوردار شوند. به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمد رضا یوسفی افزود: اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از ابتدای تیر سال ۹۶ در کشور با هدف برقراری ارتباط بین بخش تولید و صنعت و فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرا می شود.

وی  با بیان اینکه ساز و کار طرح کاروزی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل تغییرات اساسی دارد، گفت: سقف سنی افراد مشمول طرح در سال جاری تا ۳۵ سال افزایش یافته است.

محمدرضا یوسفی افزود: همچنین سقف کمک هزینه کاورزی نیز در سال جاری افزایش یافته و این تغییرات می تواند نوید رشد استفاده از مزایای طرح کاروزی از طرف دانش آموختگان و کار فرمایان باشد.

وی با بیان اینکه بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی یکی از مسائل و دغدغه های مورد توجه سیاستگذاران حوزه اشتغال است، اظهار داشت: با اجرای طرح کارورزی قابلیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بیکار افزایش می یابد و از سوی دیگر با توجه به ورود افراد تحصیلکرده کرده به چرخه تولید بهره وری بنگاههای تولیدی نیز روند افزایشی خواهد داشت.

یوسفی گفت: کارجویان دانشگاهی می توانند با مراجعه به سایت کارورزی به آدرس karvarzi.tvto.ir برای شرکت در این طرح ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: در طرح کاروزی، فرد متقاضی به مدت ۶ ماه آموزش های کارگاهی را طی می کند و اگر کارفرما و کارورز به توافق رسیدند که فعالیتشان ادامه پیدا کند، قرارداد کاری بین آنها منعقد می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: طی ۶ ماه فعالیت کاروزی، هیچ حقوقی از سوی کارفرما به کارورز پرداخت نمی شود، بلکه کاروز یک هزینه کمک آموزشی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دریافت می کند.
وی با بیان اینکه کارورزان طی مدت ۶ ماه آموزش، تحت پوشش بیمه مسئولیت نیز قرار می گیرند، گفت: انعقعاد قرارداد برای ادامه فالیت کارورز وابسته به تصمیم و اختیار کارفرما است.
یوسفی یادآور شد: درصورت جذب کاروزان، کارفرمایان به مدت ۲ سال از معافیت پرداخت بیمه برای افراد بکارگیری شده، برخوردار می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز