استاندار زنجان:

اعتقادی به برگزاری جداگانه جشنواره آش نداریم

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۳:۴۷:۱۵
کد خبر: ۸۸۵۸۱۱
اعتقادی به برگزاری جداگانه جشنواره آش نداریم
استاندار زنجان تأکید کرد: هیچ اعتقادی به برگزاری جداگانه جشنواره ملی‌ آش ایرانی، جدا از سایر جشنواره‌ها نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از جشنواره ملی آش و همچنین جشنواره روستا در محل گاوازنگ زنجان در گفتگو با خبرگزاری مهر زنجان، با بیان اینکه این جشنواره ها اگر نواقصی دارند باید برای سال‌های آینده برطرف شود، افزود: در حال حاضر اکثر استان‌هایی که برای شرکت در این جشنواره در زنجان حضور یافته‌اند، همگی از فروشی که تا به امروز داشته‌اند، راضی بودند اما انتظار داشتیم برخی از نواقصی که این جشنواره داشت، رفع می‌شد.

وی با یادآوری اینکه برای امسال برنامه‌ای با چند هدف مدنظر قرار گرفت، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف، ایجاد نشاط عمومی با برگزاری این جشنواره بود، همچنین با برگزاری این جشنواره، مردم ایران بااستعدادهای زنجان آشنا شده و این خود می‌تواند زمینه‌ای برای رونق گردشگری ایجاد کند.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه قصدمان از حضور مردم در زنجان، تنها دیدن این جشنواره نبود، ادامه داد: هر گردشگری که به‌قصد حضور در این جشنواره وارد استان می‌شود، به سایر مناطق گردشگری و بالقوه زنجان نیز سر می‌زند، به همین خاطر به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که این جشنواره‌ها از ۵ روز به ۲۴ روز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در گام اول شاهد برگزاری جشنواره روستا بودیم و در حال حاضر غرفه‌های ثابت کشوری در کنار جشنواره آش برپا شده است، یادآور شد: بعد از این جشنواره‌ها نیز به مناسبت هفته دولت، شاهد برپایی غرفه‌های ثابت ادارات و دستگاه‌های دولتی خواهیم بود تا عملکرد خود را به مردم معرفی کنند.

استاندار زنجان بابیان اینکه حضور حداکثری مردم در این جشنواره و استقبال از آن، حاکی از آن است که توانسته‌ایم به بخش عمده‌ای از اهداف خود دست‌یابیم، افزود:  بااین‌وجود اعتقاد راسخ به این مهم داریم که باید مشکلاتی را که در جشنواره امسال وجود داشت، برای سال بعد آسیب‌شناسی کنیم.

حقیقی یکی از دغدغه‌های شرکت‌کنندگان در این جشنواره را کمبود فضای پارکینگ عنوان کرد و گفت: علی‌رغم ایجاد فضای قابل‌توجه برای این امر، مشکل مذکور به دلیل حضور جمعیت کثیری از سایر استان‌ها به وجود آمد. علاوه بر این باید برای سال‌های آینده بر روی تبلیغات، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم. به‌عنوان مثال، برای جشنواره آش باید در فواصل زمانی مختلف، تبلیغات خوبی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه اعتقادی به برگزاری جداگانه جشنواره آش ندارم، خاطرنشان کرد: جشنواره‌هایی که هم‌زمان با این جشنواره برگزار می‌شود، هم‌راستا با جشنواره آش و در حوزه آداب و سنن است. در واقع آش نیز دربرگیرنده آداب و سنن نیکوی قدیمی است که به نسل امروز معرفی می‌شود، بنابراین این جشنواره‌ها در کنار هم مطلوب هستند به‌شرطی که بتوانیم نواقص را رفع کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز