وزیر نیرو عنوان کرد :

افتتاح ۱۰ سد بزرگ ملی در ۹ استان کشور تا پایان سال جاری

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۶:۱۱:۲۶
کد خبر: ۸۹۰۳۸۹
افتتاح ۱۰ سد بزرگ ملی در ۹ استان کشور تا پایان سال جاری
رضا اردکانیان: آماری که جمهوری اسلامی به آن دست یافته در دنیا قابل عرضه است و حتی در جرگه کشورهای توسعه یافته نیز می‌توان از آن دفاع کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ رضا اردکانیان ظهر امروز در بازدید از سد مراش در زنجان،گفت: آماری که جمهوری اسلامی به آن دست یافته در دنیا قابل عرضه است و حتی در جرگه کشورهای توسعه یافته نیز می‌توان از آن دفاع کرد و اگر از تحریم‌ها دور شویم و با موفقیت این دوران را پشت سر بگذاریم،آن زمان بزرگی این کار خود را نشان خواهد داد. منابع و موقعیت کشور درخور این دستاوردها است.

photo_2019-08-27_16-30-32

 وزیر نیرودر ادامه افزود: با اتکا بر آمار سازمان ملل حدود ۲۴.۷ درصد روستاهای دنیا به تاسیسات برقی دسترسی ندارند اما این رقم در کشور ما به کمتر از 3 دهم درصد رسیده است .

وی اظهار امیدواری کرد که: امیدواریم بتوانیم ۲۵ هزار واحد تولید انرژی موبایل با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان را برای استفاده عشایر تا پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم تا این عزیزان در کوچ‌های متداول از انرژی برق برخوردار باشند. 

وی افزود: تا پایان سال جاری افتتاح 10 سد بزرگ ملی را در 9 استان کشور خواهیم داشت. در بخش برق نیز در ۱۳ استان نیروگاه‌های جدید افتتاح می‌شود که ۳۰۰۰ مگاوات به ظرفیت برق نصب شده کشور اضافه می‌شود. در طول دولت تدبیر از سال ۹۲ تاکنون در هر هفته ۳۰ روستا را به شبکه آب‌رسانی سالم و پایدار وصل کردیم و هر ۴۰ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح می‌شود. تا پایان امسال وعده کردیم ۲۹ تصفیه‌خانه فاضلاب در ۱۶ استان را به مدار بیاوریم و تا پایان سال ۱۲ تصفیه‌خانه آب آشامیدنی در ۹ استان در مدار قرار گیرد. 

وزیر کشور افزود: در استان زنجان ۱۲۱۹ پروژه با اعتبار اولیه ۵۸۰۰ میلیارد تومان وجود دارد که میانگین پیشرفت آنها  46 درصدگزارش شده است.

رضا اردکانیان ضمن اشاره به محدودیت‌های ارزی و مبادلاتی گفت: درآمدهای کشور هنوز هم به صدور نفت خام متکی بوده و فروش آن با مشکلاتی مواجه شده و در این شرایط تدارک منابع برای طرح‌های عمرانی دشوار بوده و حاصل یک کار تیمی است. 

photo_2019-08-27_16-29-29

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز