استاندار زنجان تاکید کرد:

لزوم تبدیل پژوهش های دانشگاهی به ثروت

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۲:۰۷:۵۵
کد خبر: ۸۹۱۴۰۳
استاندار زنجان به رتبه خوب ایران درزمینه پژوهش اشاره کرد و گفت: این رتبه زمانی مطلوب خواهد بود که بتوانیم پژوهش های دانشگاهی را به ثروت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ به ظرفیت بالای استان زنجان اشاره کرد و افزود: معرفی این ظرفیت‌ها به دولت از جمله اهداف دعوت وزیران به استان زنجان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تحصیلات تکمیلی استان زنجان دارای ظرفیت‌های خوب و ارزشمندی است، افزود: در برخی رشته‌های علوم پایه، دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان می‌تواند پایلوت دانشجویان خارجی باشد.

مقام عالی استان با تاکید بر ارتباط دانشگاه با واحدهای صنعتی، افزود:  افتتاح دانشکده علوم زمین در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه، یکی از مصادیق تقویت ارتباط دانشگاه با واحدهای صنعتی و پتانسیل‌های کشاورزی این استان است.

استاندار زنجان به رتبه خوب ایران درزمینه پژوهش اشاره کرد و یاد آور شد: این رتبه زمانی مطلوب خواهد بود که بتوانیم  پژوهش های دانشگاهی را به ثروت تبدیل کنیم.

حقیقی بابیان اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان باوجود نوپا بودن اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: باید جایگاه دانشگاه را در جامعه تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران در مسیر حرکت به‌سوی اقتدار ملی  است و جایگاه دانشگاه در این حرکت بسیار مؤثر خواهد بود، ادامه داد: در پژوهش رتبه شانزدهم دنیا و رتبه اول منطقه را داریم و این پژوهش‌ها باید به ثروت تبدیل شود ولی هنوز به جایگاه شایسته نرسیده‌ایم، البته قدم‌های جدی برداشته شده است.

استاندار زنجان گفت: این استان دانشجویان و نخبگان خوبی در بخش‌های مختلف دارد و این مهم باعث شده استان در بحث انجام کارهای دانشگاهی و پژوهشی عملکرد خوبی را داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر لزوم ارتقای نشاط سیاسی و اجتماعی در بین دانشجویان، گفت: برای ایجاد حماسه ملی در انتخابات در حال آماده‌سازی هستیم و در این میان سهم دانشگاه بسیار اهمیت دارد.

وی به جایگاه دانشگاه زنجان اشاره کرد و گفت: جایگاه دانشگاه زنجان در ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه بسیار مهم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز