از مجموعه بزرگ حسینیه اعظم زنجان:

یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ، دارالشفاء حسینیه اعظم زنجان حسینی ترین شفاخانه عاشقان حسین(ع)

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۹:۲۵:۰۰
کد خبر: ۸۹۲۳۹۹
یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ، دارالشفاء حسینیه اعظم زنجان حسینی ترین شفاخانه عاشقان حسین(ع)
مدیرعامل داراشفاءحسینیه اعظم در پایان سخنانش به نکته مهمی اشاره نمود: خیرین در زنجان زیادند. نذورات زیادی را هم تقدیم می کنند. شایسته است توانمندان جامعه نذری هم تحت عنوان نذر سلامت برای یاری نیازمندان و بیماران کم یا بی بضاعت داشته باشند.خیرین می توانند سالانه پول داروی تعدادی بیمار را بنا بر صلاحدید خود تقبل کنند. نیاز هم نیست بما بدهد. اعلام کنند در فلان داروخانه هزینه داروی مثلا 10 بیمار را می پردازند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ...اى که نامش دوا و ذکرش شفا است.

حسینیه اعظم زنجان مجموعه بزرگی است با بخش های گسترده. بخش شاخصی از این مجموعه دارالشفاء حسینیه اعظم است که با قدمتی حدود 30 سال به کار مداوای بیماران می پردازد.

52

پاسی از نیمه شب گذشته که در دفتر کار عاشقی از سلاله حسینیان می نشینم .
دکتر داود وفا مدیرعامل و مسول داراشفاءحسینیه اعظم زنجان که خود را خادم حسینیه اعظم عنوان می نماید، می گوید: 
دارالشفاء سیدالشهداء حسینیه اعظم زنجان از سال 1371 با یک پزشک و یک کارتن کوچک جعبه دارویی در پایگاه حسینیه شروع به فعالیت کرد از سال 90 به صورت 15 شب در یکی از ساختمانهای اطراف حسینیه که خالی بودن یا به صورت اجاره‌ی توسط حسینیه تجهیز می‌شد و برای مراجعه کنند و زائرین حسینیه خدمات می‌داد. از سال ۹۱  دارالشفای سیدالشهدا (ع) در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع و زیربنای ۷۵۰ متر مربع احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت و خدمات عمومی و پرستاری را به مراجعین ارائه می‌دهد.
اینک با داشتن خدماتی همچون پزشک عمومی ، متخصص و فوق تخصص ، دندانپزشکی ، مامایی و خدمات پاراکلینیکی روزانه حدود 1000 نفر به این کلینیک مراجعه می کنند که طی 10 روز اول محرم کلا رایگان معاینه و مداوا می شوند. در طول سال نیز پایین‌تر از تعرفه وزارت بهداشت در خدمت عموم همشهریان گرامی می باشیم.
مدیرعامل دارالشفای مسجد حسینیه اعظم زنجان گفت: در 10 روز نخست محرم از ساعت 7:30 صبح تا 12 شب صدها  و گاه هزاران نفر در دارالشفاء حسینیه اعظم تحت معاینه و درمان قرار می‌گیرند. 
مدیرعامل داراشفاءحسینیه اعظم گفت: در حال حاضر خدمات پزشکی ما در بخش های قلب و عروق، ارولوژی، ارتوپدی، چشم‌پزشکی، کودکان، زنان و مامایی و دندان‌پزشکی خدمات به مراجعان ارائه می دهد. پزشکان ما که از حاذق ترین پزشکان می باشند خود جوش اوقات حضورشان را در دارالشفا اعلام می کنند و ما در سامانه خود قرار می دهیم تا مردم بدانند. خدمات فیزیوتراپی و آزمایشگاه با هماهنگی و اعلام آمادگی مراکز مربوطه در سطح شهر و با دادن معرفی‌نامه از سوی دارالشفادر مراکز تخصصی ارائه می‌شود که این خدمات نیز در دهه اول محرم کلا رایگان صورت می گیرد. خدمات پرستاری نیزدر این مرکز درمانی از ساعت هشت صبح تا ۲۴ انجام می شود.مطلبی که لازم به توضیح است اینکه در این مدت دهه اول محرم همکاری علوم پزشکی به ویژه دکتر قزلباش با واقعا عالی بوده . تمام ویزیت ها، ارتوپدی، MRI ، آزمایشگاه ها را رایگان انجام می دهند .

55

داود وفا با بیان اینکه همه فعالیت ها و تلاش‌ها در بخش‌های مختلف حسینیه اعظم زنجان با نیت عشق به ائمه و اباعبدالله(ع) انجام می‌شود. پزشکان، پرستاران و سایر خادمین خدوم درمانی، با شوقی عجیب و وصف ناپذیر در ایام محرم تمام عشق خود به سرور و سالار شهیدان را در قالب واحد دارالشفاء به نمایش می گذارند . 

مسول دارالشفاء حسینیه اعظم زنجان ضمن اشاره به میهمانانی که از مکان دیگر به زنجان می آیند گفت:کسانی هستند که برای یک معاینه و ویزیت پزشک در مراکز درمانی شهر 6 ماه نوبت می گیرند. این عزیزان در همین روزهای دهه محرم به دارالشفاء مراجعه می کنند و ویزیت می شوند. این میهمانان از سراسر استان و کشور می آیند. بعضا گردشگرانی از کشورهای دیگر نیز برای دیدار و گاها مداوا مراجعه می کنند. از کشور آمده بودند و از این دارالشفا الگو برداری کردند برای برای اندازی مانند آن در کشور خود. بعضا کسانی مراجعه می کنند و عنوان می دارند که برای مداوا نیامده اند و صرفا برای شفا حضور پیدا کرده اند. آمده اند چیزی بگیرند و بروند . این شکل اعتقادی مداوا در دارالشفاء حسینیه اعظم زنجاناز ویژگی های این مرکز  است که با عشق به امام حسین وحسینیه اعظم و ابا عبدالله الحسین(ع) عجین شده است. 

photo_2019-09-04_03-03-00

وی در رابطه با هزینه های دارالشفاء میگویددر هرصورت ما تمام تلاشمان را می کنیم که در حد رایگان این مرکز را حد اقل در این ده روزه در اختیار مردم قرار دهیم اگرچه ما مخارج سنگینی داریم . درست است که پزشکان رایگان ویزیت میکنند ولی وسایلی که استفاده میشود و هزینه های زیادی که هنگام مداوا برای بیمار بکار برده می شود را ما از بیرون می خریم و فقط همین ده روزه اول محرم چیزی نزدیک به 100 میلیون تومان ما هزینه خرید وسایل ضروریمان داریم که گزارش مکتوب آن همه ساله به هیئت امناء حسینه اعظم داده می شود.

دکتر وفا ضمن اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی رساندن به جامعه افزود:رسانه ها هم می توانند با انعکاس خدمات دارالشفاء حسینیه اعظم زنجان و ترغیب آحاد جامعه به نذر سلامت سهم  مهمی در خدمات رسانی به بیماران بی بضاعت داشته باشند.

مدیرعامل داراشفاءحسینیه اعظم در پایان سخنانش به نکته مهمی اشاره نمود: خیرین در زنجان زیادند. نذورات زیادی را هم تقدیم می کنند. شایسته است توانمندان جامعه نذری هم تحت عنوان نذر سلامت برای یاری نیازمندان و بیماران کم یا بی بضاعت داشته باشند.

خیرین می توانند سالانه پول داروی تعدادی بیمار را بنا بر صلاحدید خود تقبل کنند. نیاز هم نیست بما بدهد. اعلام کنند در فلان داروخانه هزینه داروی مثلا 10 بیمار را می پردازند. ما بیمارانی را که توانایی خرید دارو را ندارند به آن داروخانه معرفی می کنیم .  این می شود نذر سلامت . از مردم خواهش می کنم وسایل اضافی پزشکی که در منزل دارند و اضافی است تحویل دارالشفا بدهند. وسایلی مثل تشک مواج ، ویلچر و خیلی وسایل دیگر را که در خانه دیگر کاربردی ندارند،  ما میتوانیم در اختیار بیماران بی بضاعتی قرار دهیم که توانایی خرید و حتی اجاره آنرا ندارند. این یعنی نذر سلامت . از مسولین و خیرین انتظار داریم مارا در ارائه بهتر خدمات در دارالشفاء یاری کنند. به ما به چشم یک بنگاه اقتصادی ننگرند. ما اینجا خدمات عام المنفعه انجام می دهیم. به ما کمک کنید چراغ اینجا روشن بماند. این ها یعنی نذر سلامت.

8587622548463422279451341076

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز