روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

جوانان نوازنده زنجانی در سیزدهمین جشنواره موسیقی کشور درخشیدند

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۰:۱۹:۵۶
کد خبر: ۸۹۳۵۷۲
جوانان نوازنده زنجانی در سیزدهمین جشنواره موسیقی کشور درخشیدند
محمودعلی محمدی معاون هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به درخشش جوانان زنجانی در این جشنواره گفت: برگزیدگان سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در سه بخش "موسیقی دستگاهی"، "موسیقی کلاسیک" و "موسیقی نواحی" معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمودعلی محمدی معاون هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به درخشش جوانان زنجانی در این جشنواره گفت: برگزیدگان سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در سه بخش "موسیقی دستگاهی"، "موسیقی کلاسیک" و "موسیقی نواحی" معرفی شدند.

وی ادامه داد: زهرا میرزایی هنرمند زنجانی برای نخستین بار رتبه برگزیده اول را در رشته تار آذری کسب نمود.

شایان ذکر است که این رشته مقام دوم نداشت و قطعات اجرا شده توسط ایشان در سطح بسیار ممتازی قرار داشت، پویا عابدینی هنرمند ابهری نیز رتبه دوم آواز گروه سنی ج بسیار خوش درخشید و جزو استعدادهای آینده هنری قلمداد می‌گردند، سپهری فرندی هنرمند زنجانی رتبه دوم در بخش گیتار کلاسیک نیز جزو پدیده های موسیقی جهانی استان می باشند و در آخر نیلوفر حسن کریم هنرمند شهرستان خرمده که رتبه سوم در تکنوازی تار ایرانی را به دست آوردند را می توان جزو هنرمندان خوش آتیه استان دانست.

علی محمدی افزود:۶۶۷ اثر نواحی در این جشنواره به اجرا درآمده و بار زیادی بر روی این جشنواره به دلیل حفاظت از موسیقی ایرانی وجود دارد. ارتباط میان نسلی که این جشنواره برقرار کرده یک ارتباط خاص است و این جشنواره در کشور جایگاه ویژه ای دارد.

وی حضور و درخشش هنرمندان زنجانی در این جشنواره بسیار مشهود و قابل احترام دانسته و برای هنرمندان استان آرزوی موفقیت و تعالی روز افزون را از خداوند متعال خواستار شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز