دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، سنگ بنایی برای سیاست‌گذاری کلان کشور خواهد بود

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ - ۱۳:۲۹:۵۴
کد خبر: ۸۹۵۹۱۴
بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، سنگ بنایی برای سیاست‌گذاری کلان کشور خواهد بود
کارآفرینان بسیاری در کشور وجود دارند، ولی رابطه بانک‌ها بیشتر با بنگاه‌های بزرگ است

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سرلشکر محسن رضایی درجمع خبرنگاران ضمن اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصادمقاومتی یک سند زیرساختی است که همه امور کشور باید بر اساس آن برنامه‌ریزی شود که سلامت فصل مهمی از این سند است و دولت و مجلس باید آنرا را در حوزه اقتصاد مقاومتی مجددا تعریف نمایند. و همچنین از وجود مردم هم در بحث پیشگیری و درمان استفاده کند. بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، سنگ بنایی برای سیاست‌گذاری کلان کشور خواهد بود .

رضایی در رابطه با افزایش روند نظارت بر اداره کشورافزود: مجمع تشخیص نظام 11 سئوال از دولت مطرح کرده که هنوز پاسخی دریافت نکرده است و نظارت بر سیاست‌های اصل 44 و همچنین نظارت بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر کارهای مهم مجمع است که با تنظیم گزارشات آن در شش ماه آینده هرگونه انحراف به مسئولان گوشزد خواهد شد.

محسن رضایی همچنین اظهار کرد: کارآفرینان بسیاری در کشور وجود دارند، ولی رابطه بانک‌ها بیشتر با بنگاه‌های بزرگ است و از آنجایی‌که ریسک‌گریز هستند، کمتر واحدهای کوچک را تشخیص می‌دهند و باید کاری کرد این ثروت پولی به سمت کارآفرین خرد، متوسط و خانگی حرکت کند. با تحرک واحدهای کوچک و متوسط و فعالیت‌های اقتصادی خانگی، می‌توان تحرکی را هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت در اقتصاد شاهد باشیم؛ هر چند که معتقدم باید ایالت‌های اقتصادی در ایران راه‌اندازی شود و به استان‌ها اختیار داده شود.

وی یادآور شد: رعایت مسائل بهداشتی، الگوی تغذیه، استفاده از فضای‌زیستی و غیره در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها تاثیر زیادی دارد و در بخش درمان نیز همین‌گونه است؛ در این شرایط مردم می‌توانند کمک موثری برای خود باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز