استاندار زنجان:

تعداد واحدهای صنعتی واگذار شده با حجم سرمایه‌گذاری هم‌خوانی ندارد

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ - ۱۳:۲۹:۳۰
کد خبر: ۸۹۵۹۴۸
تعداد واحدهای صنعتی واگذار شده با حجم سرمایه‌گذاری هم‌خوانی ندارد
ما باید بدانیم چطور صاحبان صنایع را به استان بیاوریم و برای حل مشکلات راهکار پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی با هر شهرستان در طول مهر و آبان انجام شود و فرمانداران برای مطرح کردن موضوعات و نیاز شهرستان تبادل نظر با مسئولان ستاد استانی داشته باشند.

وی به تعیین اولویت‌های مهم اقتصاد مقاومتی برای شش ماه دوم سال تاکید کرد و افزود: جلسات باید بر اساس این اولویت‌ها برگزار شود و به دنبال این باشیم که رشد خود را در مقایسه با برنامه‌های تعیین شده و همین طور نسبت به سنوات گذشته بسنجیم و مشخص شود که آیا در حوزه رونق تولید اقدامات خاصی به طور مثال در حوزه تسهیلات یا منابع داشتیم.   

این مسئول تصریح کرد: باید گزارشی ارائه شود که با در دست داشتن اطلاعات سال‌های گذشته و مقایسه دوره‌های مختلف بدانیم که چه تسهیلاتی ارائه شده نتیجه‌گیری منطقی داشته باشیم و بهتر به عملکرد بانک‌ها بپردازیم.   

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نسبت جمعیت مولفه مهمی برای ارائه تسهیلات نیست و سرمایه‌ها بیش از آن اهمیت دارد، عنوان کرد: ما باید بدانیم چطور صاحبان صنایع را به استان بیاوریم و برای حل مشکلات راهکار پیدا کنیم.  

وی افزود: باید جلسه با کارشناسان خبره بانک‌ها برگزار کنیم تا با کمک آن‌ها الگوی خوبی ارائه شود و این الگو را به عنوان نقشه راه برای گشایش اعتبارات ارائه تسهیلات و رفع مشکلات در دستور کار قرار دهیم.  

حقیقی در مورد تعیین تکلیف واحد‌های صنعتی، بیان کرد: برخی از زمین‌ها در شهرک‌های صنعتی واگذار شده اما راکد مانده و می‌توانیم از قوه قضاییه درخواست کنیم که به این موضوعات رسیدگی کنند؛ چراکه بعضی از زمین‌ها تسهیلات گرفتند و کاری انجام ندادند و همین‌طور ۴۰ درصد ظرفیت خالی است.   

وی با بیان اینکه بعضی از آمارها یکدیگر را نقض می‌کنند، تصریح کرد: به عنوان مثال در آمارها می‌بینیم ۱۱۹ مورد زمین واگذار شده که این موضوع با حجم سرمایه‌گذاری هم‌خوانی ندارد. باید با ارائه برنامه زمان‌بندی شده، نحوه پیگیری و برخورد با زمین‌های واگذار شده که راکد مانده مشخص شود.  

استاندار زنجان یادآور شد: یکی از مشکلات ما این است که زمین‌هایی را به بخش خصوصی واگذار کردیم که صاحب سند شده و برخی از آن‌ها به هزینه‌های میلیاردی فروش رفته، برخی هم فروش نرفته اما هیچ خروجی نداشته است که می‌توانیم این زمین‌ها را به مزایده مشروط گذاشته و به کننده واقعی بسپاریم تا گشایشی به وجود بیاید، برای به نتیجه رسیدن واحد تولیدی نیز ضمانت بدهد.   

وی با اشاره به اینکه مسیر گزارش‌های جلسات اقتصاد مقاومتی سازمان‌محور است، تاکیدکرد: در حالی که باید این گزارش‌ها پروژه‌محور باشد، هدایت سرمایه‌گذاران باید در شهرک‌های صنعتی اتفاق بیفتد و اگر می‌خواهیم نمایشگاه‌هایی که برگزار ‌کنیم که از آن نتیجه عملی داشته باشیم، باید واحدهای تولیدی محصولات خود را معرفی کرده و منجر به قرارداد به شود که اگر این کار صورت نگیرد بهره‌برداری نداشتیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز