با حضور خلیل آقایی رئیس سازمان آبخیزداری و جنگل‌کاری و معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار زنجان :

پروژه‌ آبخوانداری «ذاکر» شهرستان زنجان به بهره‌برداری رسید

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۴:۱۳:۳۳
کد خبر: ۸۹۹۲۲۷
پروژه‌ آبخوانداری «ذاکر» از شهرستان های زنجان ظهر امروز سه شنبه 26 شهریور 98با حضور مهندس خلیل آقایی رئیس سازمان آبخیزداری و جنگل‌کاری و معاون وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان:   پروژه‌ آبخوانداری «ذاکر» از شهرستان های زنجان ظهر امروز با حضور مهندس خلیل آقایی رئیس سازمان آبخیزداری و جنگل‌کاری و معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار زنجان و جمع کثیری از مسؤولان استان زنجانی به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان در این مراسم موقعیت این پروژه را در 20 کیلومتری شرق شهر زنجان واقع در دهستان بناب در بخش مرکزی اعلام و اظهار کرد.

P1010053

خلیل آقاجانلواهداف این پروژه را تعادل‌بخشی آب زیرزمینی دشت ذاکر – بناب، تغذیه چاه‌های آب شرب زنجان، افزایش آبدهی چاه‌های بهره‌برداری موجود در منطقه و کاهش دبی سیلابی رودخانه ذاکر اعلام نمود. مساحت این پروژه 7 هزار و 50 هکتار است و بارندگی متوسط حوزه 350 میلی‌متر  و دبی سیلابی نیز 50 ساله حوزه 39 مترمکعب بر ثانیه است و میزان رواناب سالانه حوزه 9 میلیون مترمکعب است.

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه نحوه آب‌گیری از طریق دو دستگاه بند انحرافی موجود است، عنوان کرد: میزان تغذیه سالانه این پروژه به سفره‌های آب زیرزمینی حدود 6 میلیون متر مکعب است.

 آقاجانلو حجم عملیات خاکی پروژه آبخوانداری ذاکر را  125 هزار مترمکعب و تعداد حوضچه‌های تزریق پیش‌بینی شده برای احداث در مسیر رودخانه را نیز سه دستگاه ذکر نمود.

5000000000000000000

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز