مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه های جمعی پیرامون بازگشایی مدارس:

همراهی رسانه ها،تضمین کننده موفقیت در ماموریت سنگین تعلیم و تربیت است

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۷:۳۳:۱۲
کد خبر: ۸۹۹۸۶۲
همراهی رسانه ها،تضمین کننده موفقیت در ماموریت سنگین تعلیم و تربیت است
رفیعی با اشاره به وجود چندین کمیته از جمله کمیته تعمیر و تجهیز ،اطلاع رسانی ،سازماندهی نیروی انسانی و دفاع مقدس در بحث پروژه مهر ،گفت: پروژه مهر برای آموزش و پرورش مجموعه اقدامات متنوعی است که از اول مهر تا پایان سال تحصیلی دنبال می شود و نقطه عطف آن ماه تابستان می باشد .
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان: ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این نشست ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی افراد فعال در حوزه اطلاع رسانی و تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدلله حسین (ع) ،فرا رسیدن سال نو تحصیلی را خدمت تمامی دانش آموزان ،فرهنگیان و اولیا محترم تبریک گفت .

رفیعی با اشاره به وجود چندین کمیته از جمله کمیته تعمیر و تجهیز ،اطلاع رسانی ،سازماندهی نیروی انسانی و دفاع مقدس در بحث پروژه مهر ،گفت؛پروژه مهر برای آموزش و پرورش مجموعه اقدامات متنوعی است که از اول مهر تا پایان سال تحصیلی دنبال می شود و نقطه عطف آن ماه تابستان می باشد .

وی شعار بازگشایی مدارس امسال را "آغاز مهر با نشاط و مهربانی" خواند و اظهار داشت:این شعار را تا پایان سال تحصیلی پیگیری و دنبال خواهیم کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت:اولین اقدام مهم انجام شده در آموزش و پرورش استان، تدوین برنامه هایی بود که ضرورت داشت و یکی از آنها برنامه راهبردی سند تحول است .

رفیعی ادامه اظهار داشت؛ هیچ سندی در آموزش و پرورش معتبر تر از سند تحول نداریم و تمامی اقدامات ما تحت لقای این سند خواهد بود که افق ها و رویکردهای آموزش و پرورش را نشان می دهد.

این مقام مسئول افزود: در دیدارهایی که مقام معظم رهبری با مجموعه آموزش و پرورش داشته اند همواره میزان اجرای این سند مورد مطالبه بوده است و به همین منظور بر آن شدیم تا برنامه ای تدوین کنیم و اولین استانی بودیم که برنامه اجرایی سند را تدوین کردیم و این برنامه قابل سنجش و ارزشیابی است که مبتنی بر سند تحول و به زودی روی سایت اداره کل آموزش و پرورش استان بارگذاری خواهد شد.

وی افزود ؛یکی از برنامه ها در سطح کلان که قول تدوین و اجرا داده بودیم ،برنامه راهبردی است که رونمایی شد و موضوعات متنوع و متکثری در آن وجود دارد و پیگیری خواهیم بود.

رفیعی با اشاره بر این نکته که ما در بحث پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی، جز استان هایی پیشرو هستیم، ابراز امیدواری کرد که در مقطع متوسطه هم با پیگیری ها به وضع مطلوب دست خواهیم یافت.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با تاکید بر اقدامات کمیته تعمیر و تجهیز مدارس تصریح کرد: در این کمیته که سازمان نوسازی هم عضو اصلی است ،١٣باب مدرسه نوساز وارد چرخه خدمت خواهند شد .

وی افزود؛با مکاتبات فراوانی که با نوسازی انجام شده است،امسال مدرسه خشت و گلی نخواهیم داشت و به همت اداره نوسازی از چرخه خارج شده اند.

وی ادامه داد؛به منظور بازرسی و پیگیری اقدامات تیم های متعددی در نظر گرفته ایم و امسال طرح ناعم (نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس غیر دولتی )را اجرا کردیم و در دو مرحله بازدید از تمامی مدارس غیر دولتی استان صورت گرفت.

رفیعی با اشاره به سازماندهی و صدور حداکثری ابلاغ ها بیان کرد:برنامه ریزی ها برای به کارگیری نیروهای حق التدریس انجام شده است و تمام تلاش ما این بوده است که هیچ مدرسه ای در اول مهر بدون معلم نباشد.

فرنشین دستگاه تعلیم و تربیت استان گفت؛ حوزه تربیت بدنی هم از اهمیت والایی برخوردار است و تلاش ما مجهز کردن مدارس به لوازم ورزشی است و بدین منظور کاروان لوازم با ١٤ وسیله نقلیه به ١٤ منطقه ارسال خواهد شد.

وی در حوزه پرورشی ،ضمن اشاره به وجین کتابخانه و آماده سازی نمازخانه ها،به طرح نماد (نظارت بر آسیب اجتماعی)تاکید کرد و بیان داشت؛این آسیب ها را به طور جدی بررسی خواهیم کرد.

رفیعی گفت:در زمینه تبلیغ و اطلاع رسانی سعی شده است که تمامی موضوعات به طور دقیق اطلاع رسانی شود و این جلسه هم مصداق یکی از این فعالیت ها است .

وی رسانه ها را یکی از شرکای مهم آموزش و پرورش توصیف کرد و تصریح کرد:از رسانه ها انتظار داریم که مارا همراهی کنند تا ماموریت سنگینی که بر دوش ما است به طرز خوب و مطلوب به انجام برسانیم.

10000000000000000000000000000

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد؛هفته دفاع مقدس تلاقی خاطره انگیزی با بازگشایی مدارس دارد و یادآور رسالت های این عزیزان است وفرصتی برای ما جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.

رفیعی از آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس خبر داد و افزود:به منظور ایجاد امنیت و ترافیک روان در روزهای آغازین جلسات و هماهنگی هایی با نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی انجام شده است.

وی اظهار داشت:امسال هجده هزارو٢٠٠ دانش آموز پایه اولی خواهیم داشت و برای این شکوفه های زندگی آرزوی موفقیت دارم.

وی در پایان موفقیت های کسب شده توسط دانش آموزان استان در مسابقات کشوری قرآن ،عترت و نماز و همچنین مسابقات فرهنگی هنری را یادآور شد و گفت:ما در تابستان امسال ١١٢ رتبه کشوری داشتیم و رشد خوبی را شاهد بودیم و در جشنواره خوارزمی نیز  رتبه های اول تا سوم را کسب کردیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز