فرماندار طارم:

توسعه بدون توجه به توانمندیهای بانوان محقق نمی شود

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۴:۳۴:۳۸
کد خبر: ۹۰۰۸۵۵
توسعه بدون توجه به توانمندیهای بانوان محقق نمی شود
ستار صفری فرماندار طارم : اعتقادی به تفکیک جنسیتی ندارم و براساس قانون کشور زنان و مردان از حقوق مساوی برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ جلسه کمیته زنان و خانواده شهرستان طارم با ریاست ستار صفری فرماندار طارم و با حضور ماهرخ بلوری مدیر کل زنان و خانواده استانداری زنجان، جمعی از مسئولین ادارات، مشاورین بانوان دستگاههای استانی و شهرستانی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا، بانوان فعال، نخبه و کار آفرین شهرستان برگزار گردید.

در این جلسه فرماندار طارم با بیان این مطلب که تفکیک جنسیتی و تاکید بر آن بیان کننده عدم توانمندی بانوان در برخی حوزه هاست اظهار داشت: اعتقادی به تفکیک جنسیتی ندارم و براساس قانون کشور زنان و مردان از حقوق مساوی برخوردارند.

صفری خودباوری و اعتماد به نفس را رکن اصلی برای ایفای نقش اجتماعی برشمرد و گفت: توسعه بدون توجه به ظرفیت بانوان محقق نمیشود و بایستی مردان نیز کمک نمایند روز به روز بر توانمندیهای بانوان افزوده شود.

فرماندار طارم درخصوص انتصاب بانوان در پست های مدیریتی اظهار داشت: مدیران دستگاهها زمینه را برای توانمند سازی بانوان و ارتقای جایگاه ایشان در دستگاهها فراهم نمایند ضمن اینکه بانوان نیز بایستی به توانمندیهای خود باور داشته باشند.

این مسئول بر ضرورت مطالبه گری بانوان برای احقاق حقوق خود در چارچوب قوانین تاکید نموده و افزود: بانوان نبایست برای احقاق حقوق قانونی خود منتظر باشند و بایستی مکرر مطالبه گری نمایند.

مقام عالی دولت در شهرستان در ادامه با بیان اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی به شدت نیازمند توانمند سازی افراد هستیم و آموزش مهمترین راهکار کاهش آسیب های اجتماعی است افزود: متاسفانه بیشترین تبعات منفی آسیب ها در حوزه های مختلف اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی متوجه بانوان می گردد بنابراین ضروری است خروجی برنامه های آموزشی پایش و به شیوه ارائه و شرایط اجتماعی و فرهنگی مناطق مختلف در برگزاری این آموزش ها توجه بیشتری صورت گیرد.

فرماندار طارم بر مسئولیت اجتماعی تک تک افراد در برابر مسایل جامعه تاکید و عنوان کرد  همه در مقابل جامعه بویژه در حوزه آسیب های اجتماعی مسئولیم و بی تفاوتی آفتی است که بایستی از آن گذر کنیم.

وی با بیان این مطلب که دولت به منظور تشویق و ترغیب سرمایه گذاران و بخش خصوصی در چارچوب قوانین تسهیلگری می نماید و نقش روان کننده ی اقدامات را دارد نه سرمایه گذار گفت: در راستای توسعه مشاغل خانگی تسهیلات ویژه ای از محل صندوق توسعه ملی به بانوان متقاضی پرداخت گردید.

فرماندار طارم با اشاره به اینکه تولید بایستی با توجه به نیاز بازار و تکمیل زنجیره ارزش باشد افزود: تولید باید همراه ایجاد ارزش افزوده برای تولید کننده باشد که در این راستا حمایت های ویژه ای ا  متقاضیان ایجاد واحدهای فرآوری و بسته بندی صورت می گیرد تا از خام فروشی محصولات شهرستان کاسته شود.

استفاده مطلوب از بوستان های موجود در شهرستان جهت ترویج ورزش بانوان، پیگیری راه اندازی بازارچه خوداشتغالی و خانه محلات در شهرستان، حضور مشاور در مناطق آسیب پذیر شهرستان، ارزیابی و پایش برنامه های آموزشی،برگزاری دوره آموزشی در زمینه اقتصاد دیجیتالی و.... ازجمله مواردی بود که فرماندار طارم بر آنها تاکید و به تصویب اعضای جلسه رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز