مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

زمان طلایی شناخت اختلال شنوایی تا هفت سالگیست

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۸:۳۱:۲۹
کد خبر: ۹۰۳۵۱۸
زمان طلایی شناخت اختلال شنوایی تا هفت سالگیست
با توجه به اینکه زمان طلایی آموختن در کودکان هفت سالگی است از همین رو در صورتی که اختلال به موقع تشخیص داده شود، اختلالی در آموزش وی ایجاد نخواهد شد. زمان طلایی شناخت اختلال شنوایی تا هفت سالگیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ظهر امروز مراسم روز جهانی ناشنوایان با حضور مدیرکل بهزیستی استان زنجان ،حجه الاسلام موسوی امام جمعه موقت زنجان ،معاونین و روسای شهرستانهای بهزیستی ، اعضای کانون ناشنوایان زنجان وجمع کثیری از ناشنوایان در فرهنگسرای امام خمینی برگزار شد.

در این مراسم دکتر محمدی قیداری ضمن اشاره به اینکه 2 هزار و 854 نفر ناشنوا در زنجان زندگی می کنند اظهار داشت: برای جلوگیری از ناشنوایی افراد، طرح غربالگری شنوایی اجرا می شود.12​                             (نمایش تابلوهای نقاشی معلول توانمند مهدی رئوفی)

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ظهر امروز در مراسم روز جهانی ناشنوایان گفت: در حال حاضر اطلاعات ۲۱ هزار معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان ثبت شده که شامل 2 درصد از کل جمعیت استان است. در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ نابینا، ۹ هزار و ۱۰۰ معلول جسمی حرکتی زیرپوشش بهزیستی زنجان هستند، اضافه کرد: همچنین 4 هزار و ۱۰۰معلول ذهنی، ۲ هزار و ۸۳۲ معلول روانی و 155 نفر از افراد دارای مشکلات گفتاری زیرپوشش بهزیستی هستند. 50 درصد معلولیت‌ها به خاطر اختلالات ژنتیکی است که برای جلوگیری از این موضوع آموزش‌های لازم به زوج‌های جوان ارائه می‌شود.

دکتر محمدی قیداری با بیان اینکه در این زمینه بحث غربالگری شنوایی نوزادان یک تا ۱۰ روز در بیمارستان‌ها انجام می‌شود، افزود: با اقدامات انجام شده پوشش 92 درصدی غربالگری شنوایی نوزادان انجام شده است. امسال 813 نوزاد که در حوزه شنوایی مشکوک بودند، اقدامات مربوط به غربالگری پیشرفته انجام شد.

10

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه تشخیص به موقع اختلال در شنوایی تاثیر بسزایی در درمان بهتر آن خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان طلایی آموختن در کودکان هفت سالگی است از همین رو در صورتی که اختلال به موقع تشخیص داده شود، اختلالی در آموزش وی ایجاد نخواهد شد. زمان طلایی شناخت اختلال شنوایی تا هفت سالگیست.11

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز