استاندار زنجان:

اجرای بی طرفانه قانون در انتخابات بزرگ‌ترین خدمت است

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۴:۴۲:۰۷
کد خبر: ۹۰۶۶۹۵
اجرای بی طرفانه قانون در انتخابات بزرگ‌ترین خدمت است
استاندار زنجان با بیان اینکه هیچ گونه تخلفی از سوی هیچ فرد و مدیری پذیرفتنی نیست، گفت: اجرای بی طرفانه و بی غرضانه قانون در انتخابات بزرگ‌ترین خدمت است و کسی حق ندارد خارج از قانون درخواست و یا زیاده خواهی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ انتخابات حق مردم است و بروز هیچ گونه تخلفی از سوی هیچ فرد و مدیری در هیچ یک از مراحل برگزاری انتخابات پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به فعالیت های کمیته های ذیل ستاد انتخابات در استان زنجان، اظهار کرد: با قدرت، تمامی ارکان انتخابات را جاری خواهیم کرد تا فرایند انتخابات بصورت سالم، رقابتی، با شکوه و در امنیت کامل برگزار شود.

مقام عالی اجرایی استان، به افزایش سفر مدیران ملی به این استان طی چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از خروجی های حضور مسئولان ملی و اعضای کابینه دولت در استان، جذب اعتبارات ملی برای پیشبرد طرح ها است.

وی افزود: طی ۱۰ ماه گذشته هیچ کارخانه ای در استان تعطیل نشده و امسال نیز تا پایان سال هفت کارخانه در استان به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

حقیقی ادامه داد: در نتیجه حضور مدیران ملی در استان، توانستیم در عرض حدود چهار ماه گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های تولیدی در استان جذب کنیم.

نماینده عالی دولت در استان، تسهیل و تسریع در جلب موافقت دولت بر پیاده سازی پنجره واحد سرمایه گذاری بعنوان پایلوت کشور در زنجان را از دیگر آثار و دستاوردهای سفر مقامات و مدیران عالی کشور به استان برشمرد و اضافه کرد: بسیاری از طرح های مهم استان در سفر وزرا و مدیران ارشد کشوری به زنجان اولویت گذاری و موافقت و اعتبار اجرای آن ها اخذ شده و با پیگیری رفع مشکلات، خوشبختانه استان زنجان یکی از استان های مطرح کشور می باشد و به جایگاه خوبی دست یافته است.

استاندار زنجان درخصوص انتصاب مدیران نیز بر ضرورت استفاده از ظرفیت مدیران بومی و انتخاب افراد از داخل مجموعه های مرتبط تاکید کرد و گفت: چنانچه مدیری از خارج حوزه مرتبط انتخاب شود به منزله مدیریت توریستی خواهد بود و دلسوزی لازم را نخواهد داشت درحالیکه معتقدم باید از داخل مجموعه های مرتبط با هر حوزه، افراد شایسته انتخاب شوند و از ظرفیت ها و توانمندی های نیروهای بومی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه قاطبه مدیران، عزیز و ارزشمند هستند، گفت: مدیران شایسته، آبروی نظام محسوب می شوند لذا نباید با دامن زدن به برخی مسائل به اعتماد عمومی خدشه وارد شود، مدیران را باید راهبری کنیم چرا که ممکن است افراد در کنار محاسن خود، معایبی هم داشته باشند و باید تلاش شود تا معایب رفع گردد.

حقیقی به معرفی بیش از 61 مدیر خانم منصوب شده طی سفر اخیر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به زنجان اشاره کرد و افزود: در انتخاب مدیران زیر یوغ کسی نمی روم، اگر چه برای انتخاب مدیران مشورت می گیرم ولی اجازه نمی دهم کسی یا چیزی تحت فشار بر تصمیماتم تحمیل شود.

مدیرعالی اجرایی استان در پاسخ به سوال خبرنگاران، به تعیین تکلیف پسماند روی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از مبالغ دریافتی از پسماند روی در بخش هایی که به مردم آسیب رسانده و نیز در احیای محیط زیست استفاده خواهد شد و برای این امر ردیف بودجه لازم در نظر گرفته شده که پیگیری خواهد شد.

استاندار زنجان در زمینه ضرورت پاسخگویی مدیران به مردم و انتشار اخبار مصاحبه های مدیران در پورتال استان، اظهار کرد: از میزان پاسخگوی مدیران راضی نیستم و تفاوت مدیران پاسخگو و غیرپاسخگو در ارزشیابی های آنان لحاظ می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالات عمرانی مطرح شده از سوی خبرنگاران، به موضوع نظارت بر عملکرد شوراهای اسلامی و شهرداری ها اشاره کرد و گفت: اکنون نظارت بهتر شده است، البته لازم است معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار جلسات بیشتری با مجموعه شوراها و شهرداری ها داشته باشد.

استاندار زنجان از اختصاص اعتبار ملی به مبلغ چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای احداث پل غیر همسطح ورودی دانشگاه زنجان خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی این پل پس از طی فرآیند اداری آغاز می شود و سهم استان نیز به مرور برای پیشبرد کار ابلاغ خواهد شد.

حقیقی در خصوص پروژه سبزه میدان نیز خاطرنشان کرد: مزایده اجرای این طرح آغاز و مجری آن انتخاب شده است و هیچ مشکلی در اجرایی شدن طرح وجود ندارد.

استاندار زنجان همچنین از آغاز دور دوم سفر به شهرستان ها و روستاهای استان از هفته آینده خبر داد و گفت: سفر به روستاها، مصوبات و دستاوردهایی دارد که به مردم اعلام خواهیم کرد چراکه مخاطب من همه مردم هستند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون مسائل مطرح شده در خصوص برگزاری جشنواره روستا و جشنواره آش در زنجان، گفت: در سال های گذشته برای برگزاری چنین جشنواره هایی، استانداری پول هزینه می کرد ولی امسال برای اجرای این جشنواره هزینه ای از سوی استانداری پرداخت نشد و برنامه ای که در سنوات گذشته تنها طی پنج روز اجرا می شود، امسال به مدت ۲۴ روز برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز