معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

زنجان در انتصاب مدیران زن، موفق عمل کرده است

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۱۳:۵۷:۱۵
کد خبر: ۹۰۷۹۵۴
زنجان در انتصاب مدیران زن، موفق عمل کرده است
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنجان یکی از استان‌هایی است که در زمینه انتصاب مدیران زن، عملکرد موفقی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معصومه ابتکار در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان، ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدایی که برای حفظ امنیت این آب و خاک جان‌فشانی کردند، افزود: امنیت، سرمایه بزرگی‌ است؛ چرا که همه برنامه‌ها در سایه امنیت تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که از پیشرفت‌های خوبی در بخش‌های مختلف برخوردار بوده است، تصریح کرد: امروز شاهد تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بودیم و بی‌تردید این می‌تواند یکی از اتفاقات مهم برای استان باشد که تا به امروز در 12 استان به تصویب رسیده و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه موضوع زنان و خانواده از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی همواره مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است، ادامه داد: امروز نیز این تاکیدات توسط دولت تدبیر و امید ادامه دارد. نباید فراموش کنیم که سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان زنجان باید مبتنی بر شرایط و مهم‌تر از همه اینکه با هدف تحقق عدالت جنسیتی باشد که برگرفته از نگاه دینی ما است.

ابتکار با یادآوری اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید انسان‌ها از نفس واحده خلق شده‌اند، اظهار کرد: بی‌شک یکی از زوایای مهم عدالت اجتماعی، عدالت جنسیتی است، لذا باید در برهه کنونی جامعه، شرایطی را فراهم کنیم که همه آحاد جامعه به آن تعالی مادی و معنوی که خداوند در درون انسان‌ها قرار داده است، دست یابد، به همین خاطر حکم‌رانی خوب ایجاب می‌کند که همه این زمینه‌ها فراهم شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه موضوع عدالت جنسیتی در جامعه به کارآمدی نظام مرتبط است، بیان کرد: همه ما به این موضوع آگاه هستیم که یکی از مولفه‌های مهم در بیانیه گام دوم انقلاب، مشارکت حداکثری در تحقق اهداف تعیین شده در این بیانیه است، به همین خاطر اعتقاد راسخ به این مهم داریم که مشارکت مردان در امور خانه می‌تواند ایفای نقش زنان در بخش‌های مختلف جامعه را ارتقا بخشد.

وی با بیان اینکه زنان جامعه ما باید علاوه بر ایفای نقش خود در جامعه به عنوان مدیرانی کارآمد، نقش‌های خانوادگی را نیز برای استحکام جامعه مدنظر داشته باشند، تاکید کرد: آمار حاکی از آن است که 38 درصد دختران ایران قبل از انقلاب بازمانده از تحصیل بودند، این در حالی است که این آمار در برهه کنونی و طبق سرشماری که در سال 95 به عمل آمده، کمتر از 4 درصد است.

ابتکار با یادآوری اینکه در بحث فضاهای ورزشی معتقدیم این فضاها باید به صورت عادلانه توزیع شود، افزود: فضاهای ورزشی به همان اندازه که در اختیار آقایان قرار گرفته است، باید در اختیار بانوان نیز قرار گیرد، به همین خاطر معتقدیم این فضاها باید به صورت عادلانه در اختیار مردان و زنان قرار گیرد؛ چراکه جامعه سالم، جامعه بانشاط را به همراه خواهد داشت و این خود می‌تواند سایر شاخص‌ها از جمله اقتصادی را نیز ارتقا بخشد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه حضور زنان در پست‌های مدیریتی در کشور از 13.8 درصد در سال 96 به 18.8 درصد در سال‌جاری رسیده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه زنجان جزو استان‌هایی است که در زمینه انتصاب مدیران زن، عملکرد خوبی دارد و امیدواریم طی دو سال باقی‌مانده از عمر دولت تدبیر و امید بتوانیم سهم زنان کشور در پست‌های مدیریتی را به 30 درصد برسانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز