مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان عنوان نمود:

اجرای نیمی از طرح هادی در روستاهای استان زنجان

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۲۰:۰۹:۳۱
کد خبر: ۹۰۹۱۶۴
اجرای نیمی از طرح هادی در  روستاهای استان زنجان
به مناسبت فرار رسیدن ۱۵ مهرماه روز ملی روستا، سجاد صنعتی منفرد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار داشت: از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طرح هادی برای 697روستا تهیه و در 382روستا اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به مناسبت فرار رسیدن 15 مهرماه روز ملی روستا گفت: طرح هادی روستایی به عنوان محلی ترین طرحهای توسعه و عمران روستایی در طول سالیان اخیر، تحولات کالبدی قابل توجهی را در سکونتگاههای روستایی به وجود آورده است. در واقع این طرح با رویکرد کالبدی نگر خود تلاش دارد تا ضمن ساماندهی بافت کالبدی نواحی روستایی، تحولات آتی آن را کنترل و در جهت مناسب هدایت نماید.

سجاد صنعتی منفرد ضمن اشاره به اینکه، طرح هادی روستایی از جمله طرح های عمرانی است که جزء مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاههای روستایی نیز به شمار می آید، افزود:  این طرح ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا سکونتگاههای روستایی تعیین می نماید. بافت قدیمی روستاها با توجه به شرایط اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و فناوری زمان گذشته بوده و بدیهی است که با توجه به تحول شرایط زندگی در روستاها در گذر زمان و در عرصه های مختلف، بافت قدیم با زندگی امروزی هماهنگی لازم  را نداشته باشد، به همین دلیل باید با اجرای طرح های هادی اصلاحاتی در آن بوجود آید تا بتواند شرایط مناسب زندگی را فراهم نماید.

وی در ادامه افزود: باید با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت  توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته ای برای ساکنین روستاها فراهم نمود. خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است، که امیدواریم با  هماهنگی و همکاری بیشتر  میان دستگاه های اجرایی، نهادها و مردم گام های موثرتری در جهت توسعه و آبادانی روستاها برداشته شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز