استاندار زنجان:

مدیران دستگاه‌های اجرایی از توانمندی دانشگاه‌ها استفاده کنند

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۳:۳۸:۵۹
کد خبر: ۹۱۱۱۴۳
مدیران دستگاه‌های اجرایی از توانمندی دانشگاه‌ها استفاده کنند
استاندار زنجان بر استفاده مدیران دستگاه‌های اجرایی از توان، ظرفیت و توانمندی‌های دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پارک‌های علم و فناوری به ویژه در مسئله پژوهش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌اله حقیقی در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و فناوی و نوآوری استان، ضمن قدردانی از تلاشهای دبیرخانه قبلی این کارگروه تخصصی گفت: مقوله آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری جزو چهار رکن اصلی از ۱۲ رکن رقابت جهانی بین کشورهاست.

مقام عالی استان اظهار داشت: ارکان دوازده‌گانه پژوهش بسیار مهم است و به لحاظ نوشتاری در مقوله های بیان شده در سطح کشور پیشرفت خوبی داریم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در استان زنجان برخی از امکانات و توانمندی ها در دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری وجود دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه فرهنگ غالب ما باید دانشگاه، علم، فناوری، نوآوری و پژوهش باشد، تاکید کرد: ضروری است دانش آموزان از نخستین سال‌های تحصیل خود با دانشگاه ها ارتباط عملیاتی داشته باشند.

حقیقی با تاکید بر اینکه مدیران باید از توان دانشگاه های توانمند استفاده کنند، ادامه داد: شان کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری بر این است که فرهنگ پژوهش و فناوری دانش‌محور را در جامعه ایجاد نماید.

وی اظهار داشت: باید افرادی در کمیته های این کارگروه حضور یابند که ارتباط عملیاتی بین دانشگاه ها برقرار کنند و در مرحله دوم با پارک های علم وفناوری و در گام سوم نیز با آموزش و پرورش و سپس با مراکز فنی و حرفه ای این رابطه را به طور مستمر گسترش دهند.

استاندار زنجان گفت: این فرایند باید تبدیل به بسته ای شود تا غالب آموزش ها ارتباط خود را با سازمان ها، ارگان ها و صنعت خارج از سیستم دانشگاهی برقرار کنند.

مدیرعالی اجرایی استان تصریح کرد: باید افراد قوی، توانمند، با مطالعه و توانایی بالا در کمیته های این کارگروه انتخاب شوند که بتوانند ارتباط علمی و پژوهشی بین ارگان ها برقرار کنند.

در پایان این جلسه که با دستور کار "تشریح وظایف کارگروه" و " گزارش مسائل پژوهشی استان، اولویت‌بندی‌ منابع سالجاری برای پژوهش و برنامه ریزی برای فراخوان طرحهایی که تاکنون تعیین تکلیف شده اند" برگزار شده بود، دبیران کمیته های کارگروه تخصصی استان زنجان با مشارکت و مشورت اعضای حاضر در جلسه تعیین شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز