مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد؛

حضور بیش از هزار و ۲۰۰ مددجوی زنجانی در پیاده‌روی اربعین حسینی

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۵:۴۴:۲۱
کد خبر: ۹۱۲۲۳۲
حضور بیش از هزار و ۲۰۰ مددجوی زنجانی در پیاده‌روی اربعین حسینی
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با فرماندهی انتظامی استان زنجان از حضور هزار و ۲۰۰ مددجوی تحت حمایت این استان در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با سردار جهانبخش فرماندهی انتظامی استان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: زیارت اربعین به‌عنوان یک حرکت معنوی و تربیتی در راستای توانمندسازی فرهنگی از خدمات فرهنگی و تربیتی این نهاد محسوب می‌شود و کمیته امداد استان زنجان با کمک خیران و نیکوکاران زمینه حضور بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان مشتاق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را برای پیاده‌روی اربعین فراهم آورده است.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد برنامه‌هایی برای اعزام گروهی و کاروان ندارد گفت: مددجویان تحت حمایت به‌صورت انفرادی با دریافت گذرنامه و ثبت‌نام در سامانه سماح مشمول دریافت کمک‌هزینه زیارتی می‌شوند.

صفری با تأکید بر اینکه برنامه شوق زیارت با عنوان اعزام مددجویان برای اولین بار به زیارت اماکن مقدس با اهداف تربیتی و زیارتی انجام می‌شود افزود: بخشی از هزینه‌های اعزام زائرین توسط نیکوکاران تأمین می‌شود و خیران در تأمین هزینه‌های زیارتی مددجویان تحت حمایت مشارکت دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: اعزام مددجویان تحت حمایت این نهاد به سفرهای زیارتی باهدف تقویت و ارتقاء روزافزون سطح معنوی و تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی، تحکیم بنیان خانواده و ایجاد نشاط معنوی مددجویان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۵۶ مددجوی تحت حمایت این نهاد به سفر زیارتی عتبات عالیات و پیاده‌روی اربعین مشرف شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یادآور شد: ۵ هزار ۳۴۶ مددجوی زنجانی سال گذشته برای زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) به مشهد مقدس و زیارت بارگاه حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم اعزام شدند و امسال نیز تاکنون هزار و ۸۰۵ مددجوی زنجانی به سفرهای زیارتی مشهد مقدس و قم مشرف شدند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در طول سال با شناسایی و ساماندهی نیازمندانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند، با اجرای طرح شوق زیارت و با شعار «یاریگر کسانی باشیم که در حسرت زیارت مانده‌اند» با کمک خیران و نیکوکاران هزینه اعزام زائران را فراهم می‌کند؛ و کد#۰۲۴*۸۸۷۷*برای این کار خیر اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان به خلق فرصت‌های شغلی بین مددجویان اشاره کرد و گفت: سال گذشته دو هزار و ۸۸۰ فرصت شغلی بااعتباری نزدیک به ۴۱ میلیارد تومان ایجادشده است که برنامه ریزی شده است این تعداد اشتغال در صورت تزریق اعتبار از سوی بانک‌ها به ۴ هزار فرصت شغلی افرایش یابد.

وی به تعامل و همکاری خوب کمیته امداد استان با نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد، انجام مشاوره‌های مختلف توسط کارشناسان حوزه انتظامی برای مددجویان تحت حمایت از مهم‌ترین برنامه‌های بین دو دستگاه هست

صفری به همکاری بیش از ۱۴ هزار حامی طرح اکرام با کمیته امداد اشاره کرد و گفت: حدود ۳ درصد از حامیان طرح اکرام استان زنجان از کارکنان خدوم و نوع‌دوست نیروهای نظامی و انتظامی هستند.

سردار جهانبخش فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز با تقدیر از فعالیت‌های کمیته امداد گفت: کار کمیته امداد در تأمین امنیت تأثیرگذار است، چراکه اگر گذران زندگی افراد تأمین نشود آسیب‌های اجتماعی به وجود آمده چالش ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو نهاد بسیج برای توسعه فرهنگی و کمیته امداد برای ایجاد زیرساخت‌های اقشار آسیب‌پذیر از یادگاران ارزشمند حضرت امام هستند افزود: فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد همانند برگزاری رده‌های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار، مهارت‌های زندگی و سبک زندگی دینی و اسلامی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید برای جامعه تبیین شود.

 

نظر شما