معاون استاندار زنجان:

پدافند غیرعامل به راهبرد محوری اقدامات تبدیل شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۶:۴۰:۰۳
کد خبر: ۹۱۲۶۸۹
پدافند غیرعامل به راهبرد محوری اقدامات تبدیل شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بر ضرورت توجه به ملزومات و تاکیدات حوزه پدافند غیرعامل به ویژه در توسعه زیرساخت های استان تاکید کرد و گفت: باید پدافند غیرعامل به یکی از راهبردهای محوری در انجام اقدامات مختلف تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور سردار حیدری معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، توجه ویژه مدیران به دستورالعمل های ابلاغی حوزه پدافند را مهم توصیف کرد و گفت: جلسات کمیته های ذیل شورا باید با اهتمام جدی تری برگزار و مصوبات آن پیگیری شود.

معاون استاندار زنجان خاطر نشان کرد: ارائه عالمانه راهبردهای پدافند غیرعامل برای کارکنان دستگاه های اجرایی و تبیین نقش و جایگاه پدافندها در بسترسازی و پیشگیری از وقوع حوادث ضروری است.

وی همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در تدوین و پیاده سازی طرح جامع پدافند را ضروری خواند و اظهار داشت: با تدوین نهایی این سند در استان و اجرای آن بعنوان سند بالادستی می توان به افق های طرح دست یافت.

مرادی با بیان اینکه استان زنجان یکی از استان های امن کشور به شمار می آید، یادآور شد: با وجود ظرفیت هایی همچون فضای معنوی و مردم فهیم در استان خوشبختانه زنجان در ارزیابی ها بعنوان یکی از امن ترین استان های کشور شناخته می شود و کاهش 2 تا 68 درصدی در زمینه جرائم مختلف را نیز در استان شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در ادامه بر ضرورت تقویت تاب آوری، هم در مدیران و هم در اقشار مختلف تاکید کرد و گفت: باید توجه جامعه به حوزه پدافند غیرعامل معطوف شود و با ارائه آموزش های لازم، تاب آوری ها را تقویت نماییم.

در این جلسه سردار حیدری نیز با اشاره به تهاجم و فشار حداکثری دشمن به ویژه در حوزه اقتصادی و عملیات روانی، اظهار داشت: دشمن درصدد ایجاد شکاف میان ملت و مسئولین کشور است تا ملت ایران را تضعیف و وادار به تسلیم نماید.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور به تلاش های دشمنان در عرصه های مختلف نظامی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و سایبری اشاره و با بیان مصادیقی از این دشمنی ها، خاطر نشان کرد: مردم و مسئولین کشور با همدلی و هماهنگی یکدیگر و انجام اقدامات مقابله ای مناسب، دشمن را در تمامی عرصه ها ناکام گذاشته اند.

وی توجه به الزامات پدافند غیرعامل به ویژه در زیرساخت های مهم کشور را ضروری خواند و ادامه داد: با اجرای قوانین، ارائه آموزش های لازم و فرهنگسازی عمومی می توان گام های موثری در آشنایی و جلب مشارکت مردم برداشت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات هریک از کمیته های تخصصی ذیل شورا ارائه نمود و برنامه های پیش بینی شده استان در طول سال و در هفته پدافند غیرعامل را که از 8 تا 14 آبان اجرا خواهد شد برشمرد.

حسن مظفری به برگزاری دوره های آموزشی در سطوح مختلف در استان زنجان اشاره نمود و تصریح کرد: علاوه بر فعال سازی مجدد قرارگاه زیستی در استان زنجان، طرح جامع پدافند غیرعامل استان نیز با 95 درصد پیشرفت در دست تدوین نهایی است.

برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی، انجام بازدیدهای مستمر از اماکن مهم پدافندی استان و احصاء زیرساخت های ضروری استان از جمله تجهیزات برق اضطراری در دستگاه های اجرایی و کلیدی استان از جمله مهمترین اقدامات و برنامه های انجام شده استان در حوزه پدافند غیرعامل می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز