پیام استاندار زنجان در گرامیداشت روز جهانی نابینایان:

روزی با نام "عصای سفید" در جهان، فرصت مغتنمی پیش می‌آورد تا در راستای تسهیل امور زندگی روشندلان جامعه تدابیر جدی‌تری اندیشیده شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۶:۳۹:۲۰
کد خبر: ۹۱۲۷۰۸
روزی با نام عصای سفید در جهان، فرصت مغتنمی پیش می‌آورد تا در راستای تسهیل امور زندگی روشندلان جامعه تدابیر جدی‌تری اندیشیده شود
حقیقی استاندار زنجان گفت: ضمن تبریک این روز به روشندلان روشن‌ضمیر امیدوارم با فراهم‌شدن فرصت‌های برابر برای بهره‌مندی از تمامی امکانات، همه افراد جامعه زندگی شاد و آرامی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ پانزدهم اکتبر یا ۲۳ مهر به عنوان روز جهانی نابینایان یا قانون عصای سفید نام گذاری شده است.

هر چند کاربرد عصا به عنوان وسیله کمکی در رفت و آمد نابینایان، از سده‌ها پیش متداول بوده، ولی به کار گیری عصای سفید به شکل امروزی و به عنوان نماد بعد از جنگ جهانی اول رایج شد.

پیام استاندار زنجان در گرامیداشت روز جهانی نابینایان پیامی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است؛

گر نباشد چشم ظاهر عیب نیست

در نبود چشم دل باید گریست

نعمات و الطاف بی پایان خداوندی آنچنان آرام و گسترده در زندگی انسان‌ها جاری است که از شمارش و شکرگذاری تمامی آنان ناتوان مانده و اغلب وقتی که یکی از آن‌ها به مخاطره می‌افتد، قدردانی می‌کند.

هر چند که دیدن حقایق جهان و بینایی چشم دل بسیار مهمتر از بینایی ظاهری است ولی باید شکر همه نعمت‌ها و حکمت‌های الهی را به جا آورد.

نام‌گذاری روزی با نام "عصای سفید" در جهان، فرصت مغتنمی پیش می‌آورد تا در راستای تسهیل امور زندگی و تردد روشندلان جامعه تدابیر جدی‌تری اندیشیده شود تا همه با هم و در کنار هم بتوانیم از امکانات و زیبایی های دنیا استفاده کنیم.

ضمن تبریک این روز به روشندلان روشن‌ضمیر امیدوارم با فراهم‌شدن فرصت‌های برابر برای بهره‌مندی از تمامی امکانات، همه افراد جامعه زندگی شاد و آرامی داشته باشند.

حقیقی

استاندار زنجان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز