مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

پرداخت میانگین ماهیانه ۶ میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان تحت حمایت

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۲۱:۴۲:۳۹
کد خبر: ۹۱۲۸۷۸
پرداخت میانگین ماهیانه ۶ میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان تحت حمایت
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۳۶ میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان در قالب کمک‌معیشت در شش‌ماهه نخست امسال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این دیدار با اشاره به اینکه راهبرد اصلی این نهاد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است، گفت: با همین رویکرد دو هزار و ۳۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

وی بابیان اینکه راهبرد دیگر کمیته امداد ایجاد درآمد باثبات و پایدار برای مددجویان تحت حمایت است، افزود: تلاش می‌کنیم با ایجاد بسترهای مناسب برای درآمدزایی خانواده‌های تحت حمایت ازجمله اشتغال‌زایی برای گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت زمینه استقلال معیشتی و اقتصادی آن‌ها را در یک بازه زمانی مشخص، هدفمند و زمان‌دار فراهم کنیم.

صفری با اشاره به اینکه در کنار ارائه خدمات توانمندسازی و اشتغال‌زایی، سرفصل‌های مهم خدمتی دیگری ازجمله پرداخت کمک‌معیشت به خانواده‌های تحت حمایت نیز به‌صورت ماهیانه ارائه می‌شود، ادامه داد: به‌صورت میانگین ماهیانه شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان پرداخت می‌شود

وی همچنین افزود: درمجموع ۳۶ میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان در قالب کمک‌معیشت در شش‌ماهه نخست امسال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به رویکردهای مهم این نهاد در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی و مردمی کردن فعالیت‌ها، گفت: رویکرد کمیته امداد افزایش کمی و کیفی فعالیت مراکز نیکوکاری باهدف تبدیل فرآیند فقرزدایی به الگوی مردمی و اجتماع‌محور در این بخش است.

وی بابیان اینکه با همین نگاه برون‌سپاری و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری و غیر حاکمیتی به مراکز نیکوکاری از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در سال جاری است، افزود: رویکرد کمیته امداد از افزایش کمی و کیفی فعالیت مراکز نیکوکاری در کنار واگذاری کار مردم به مردم، حرکت از تصدی‌گری به سمت سیاست‌گذاری و نظارتی در این بخش است.

سمانه شاد دل معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان نیز در این دیدار با اشاره به ارزشمند بودن فعالیت کمیته امداد در حوزه توانمندسازی، گفت: رویکرد کمیته امداد در فراهم کردن بسترهای درآمدزایی و استقلال اقتصادی نیازمندان بسیار باارزش بوده و در ارتقاء عزت‌نفس و حفظ کرامت انسانی نیازمندان مؤثر است و جای قدردانی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز