اولتیماتوم یک هفته‌ای استاندار زنجان به دستگاه‌ها:

زمین‌های مازاد دولتی را واگذار کنید

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۴:۴۵:۱۵
کد خبر: ۹۱۷۱۸۹
زمین‌های مازاد دولتی را واگذار کنید
استاندار زنجان خطاب به مدیران دستگاه‌های دولتی تأکید کرد: در مدت یک هفته زمین‌های مازاد را به راه و شهرسازی واگذار کنید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای مسکن استان به برگزاری جلسات در چارچوب مشخص اشاره کرد و گفت: باید از بیان مواردی که با دستور جلسات مرتبط نیست، پرهیز و علت اجرا نشدن قانون در برخی پروژه‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه به عنوان نماینده عالی دولت و امین نظام در استان، اجازه نمی‌دهم کسی کار غیرقانونی انجام دهد، تصریح کرد: به جای دستورات فی‌البداهه در جلسات، ۱۰ دستور کار مشخص به جلسه آورده و مشکل را حل کنیم.

استاندار زنجان یکی از راه‌های رونق تولید و ایجاد محرک‌های اقتصادی را ساخت و توسعه مسکن دانست و افزود: اکنون ۴هزار واحد مسکونی داریم که باید در اسرع وقت وضعیت آن‌ها مشخص شود.

وی ساخت مسکن را یکی از مصداق‌های مهم اقتصاد مقاومتی و کمک به رونق تولید خواند و گفت: توسعه مسکن، موضوع مهمی بوده و نیاز به جلسات کارشناسی زیادی دارد.

نماینده عالی دولت در استان به اجرای مصوبات جلسات تأکید کرد و گفت: قبل از تصویب مصوبات، باید ضعف‌های آن بیان شود و بعد از تصویب لازم‌الاجرا است و مردم انتظار دارند که گره‌ای از کارشان باز شود. جلسات شورای مسکن جاری کارشناسی نیست، از اینرو مسائل باید پیش از تشکیل جلسه مطرح شود.

مقام عالی استان عنوان کرد: توسعه مسکن موضوع مهمی است که نیاز به جلسات کارشناسی بیشتری دارد و باید از بضاعت‌های بخش خصوصی و دانشگاهیان در این‌خصوص استفاده شود لذا انتظار داریم استفاده از نیروهای بومی در پروژه‌ها در اولویت قرار گیرد.

مدیرعالی اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص هزینه‌های دریافتی شهرداری بابت صدور پروانه ساختمانی، خاطرنشان کرد: متوسط این قیمت در کشور به نسبت مناطق مختلف شهر، احصا شود و هزینه‌های دریافتی در زنجان نباید بالاتر از متوسط کشوری باشد.

حقیقی فراهم کردن بستر مناسب برای تأمین مسکن اقشار محروم و کم‌درآمد را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: باید بتوانیم برای طبقه کمتر برخوردار از مسیر قانونی تخفیفاتی را در نظر بگیریم و برای افراد محروم کارهای بیشتری انجام دهیم.

وی با اشاره به زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی خاطرنشان کرد: قانون مقرر کرده دستگاه‌های دولتی زمین مازاد را در اختیار مسکن و شهرسازی قرار دهند و در این راستا مهلت یک‌ هفته‌ای برای دستگاه‌ها تعیین می‌کنم که در صورت قصور، راه و شهرسازی اقدامات لازم را انجام دهد.

 

نظر شما