مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان:

بخش تعاون سهم ارزنده‌ای در صادرات استان زنجان داشته است

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۳:۳۴:۱۸
کد خبر: ۹۱۷۸۳۰
بخش تعاون سهم ارزنده‌ای در صادرات استان زنجان داشته است
محمدرضا یوسفی در کارگروه صادرات استان در محل استانداری زنجان: آمار و ارقام در این زمینه حاکی از آن است که بخش تعاون توانسته است به ارزش ۸۰۳ هزار دلار صادرات را در نیمه نخست امسال به کشورهای مختلف داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: آمار و ارقام حاکی از آن است که بخش تعاون سهم ارزنده‌ای را در صادرات استان داشته است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدرضا یوسفی در کارگروه صادرات استان در محل استانداری زنجان با بیان اینکه بخش تعاون به‌عنوان یکی از بخش‌های تاثیرگزار در توسعه اقتصادی ملی، نقش ارزنده‌ای در زمینه صادرات استان داشته است، افزود: آمار و ارقام در این زمینه حاکی از آن است که بخش تعاون توانسته است به ارزش ۸۰۳ هزار دلار صادرات را در نیمه نخست امسال به کشورهای مختلف داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه بخش تعاون همواره در طول سال‌های گذشته از نبود بازاری مطمئن برای عرضه محصولات خود رنج می‌برده است، ادامه داد: بحث بازاریابی و مقوله صادرات به هیچ وجه جدا از هم نیستند و برای توسعه صادرات موضوع بازاریابی در خصوص تولیدات بخش تعاون را می توان بیش از پیش جدی گرفت.

یوسفی با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه صادرات و بازاریابی برای فروش محصولات بخش تعاون، تشکیل تیم تخصصی در این زمینه است، تصریح کرد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که اگر بخش تعاون از وجود یک تیم تخصصی در زمینه بازاریابی و شناسایی مشتریان به‌ویژه مشتریانی که در عرصه بین‌المللی فعالیت می‌کنند، می‌تواند به صادرات خود رونق دهد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با یادآوری اینکه در برهه کنونی ۱۱۷۰ تعاونی فعال در استان وجود داشته و همین موضوع، زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار نفر را فراهم کرده است، اظهار کرد: ۳۵ درصد تعاونی‌های استان زنجان در بخش کشاورزی، ۱۷.۵ درصد در بخش خدمات، ۱۵.۵ درصد در بخش تولیدی، ۱۳.۵ درصد در بخش صنعت و مابقی نیز در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف دیگر فعالیت دارند.

یوسفی در خصوص اینکه شهرستان‌ها به چه تعداد تعاونی‌های استان را در دل خود جای داده‌اند، خاطرنشان کرد: از مجموع تعاونی‌های فعال استان، ۴۵۹ تعاونی در شهرستان زنجان، ۲۵۳ تعاونی در شهرستان خدابنده، ۱۳۴ تعاونی در شهرستان طارم، ۱۰۳ تعاونی در شهرستان ماه‌نشان، ۹۲ تعاونی در شهرستان ابهر، ۸۳ تعاونی در شهرستان خرم‌دره، ۳۲ تعاونی در شهرستان ایجرود و ۸ تعاونی در شهرستان سلطانیه واقع است.

نظر شما