مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد:

راه اندازی کافه کارآفرینی با هدف خلق ایده های جدید

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۳:۴۸:۰۶
کد خبر: ۹۱۷۸۳۹
راه اندازی کافه کارآفرینی با هدف خلق ایده های جدید
محمد رضا یوسفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان عنوان کرد: هدف اصلی از ایجاد و راه اندازی کافه کارآفرینی خلق ایده های جدید،خلاقیت و نوآوری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمد رضا یوسفی، به همراه دکتر مرادخانی، رئیس پارک علم و فناوری استان از محل مرکز نوآوری و کافه کارآفرینی واقع درطبقه سوم مجتمع تجاری شهر راز  زنجان ،بازدید کرد.

 یوسفی در جلسه ای که به همین منظور برگزار گردید عنوان کرد: کافه کارآفرینی با همکاری مدیران مراکز مشاوره کارآفرینی داری مجوز را ه اندازی و هدایت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان هدف از ایجاد کافه کارآفرینی را آشنایی صاحبان ایده های جدید با مهارتهای کارآفرینی، آماده نمودن بستر های جدید در جامعه، الهام گیری از کارآفرینان موفق و ایجاد انگیزه در بین جوانان و صاحبان ایده برای تبدیل شدن به یک فرد کارآفرین و نوآور عنوان کرد.

یوسفی در ادامه گفت:  کارآفرینان در مسیر خود با چالش‌ها و محدودیت‌هایی روبرو می‌شوند که اگر یک شخص قبل از شروع کسب ‌وکارش از آن‌ها اطلاع پیدا کند، مطمئنا به مسیر ترقی وی کمک زیادی خواهد کرد.

وی با بیان این که ترویج تفکر کارآفرینی سبب خواهد شد تا استعدادهای نهفته در جامعه شناسائی شود، گفت: با ایجاد و راه اندازی کافه های کارآفرینی و تعاملات غیر رسمی و آزادانه ای که در آن محیط وجود دارد، نگاه و نگرش  به فرصت های شغلی تغییر یافته و موانع از پیش روی افرادی که می خواهند به عرصه کارآفرینی وارد شوند برداشته خواهد شد .

وی ادامه داد: کافه کار آفرینی بهترین بستری است که می تواند موجب خلق یک شبکه اجتماعی گسترده تر، متنوع تر و با کیفیت تر بین بازیگران منطقه شود تا از دل آن، ایده های نوآورانه تر و با کیفیت تر در منطقه شکل گیرد،  بهترین تجربیات ،یادگیری ها و دانش ها ( از جمله دانش تکنولوژیک و بازار) به سرعت میان همه منتشر گردد،  با شکل گیری شناخت عمیق بازیگران منطقه نسبت به یکدیگر، همکاری مشترک جدید و نوآورانه ای میان آنها تعریف شود .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر 18 مرکز مشاوره وخدمات کارآفرینی دراستان تشکیل شده که 9 مرکز دارای مجوز کافه کارآفرینی نیز هستند. انتظار می رود مدیران و راهبران کافه های کارآفرینی مطابق با دستورالعمل حرکت کرده و گزارشی از برگزاری برنامه ها و نشست های ماهانه خود را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ارائه نمایند .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز