معاون فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان:

راه اندازی مرکز رشد و شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان، دارای برنامه هایی است برای اشتغال جوانان

۱۳۹۸/۰۸/۱۰ - ۲۲:۰۵:۴۷
کد خبر: ۹۱۸۵۲۶
راه اندازی مرکز رشد و شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان، دارای برنامه هایی است برای اشتغال جوانان
لیلا کریمی معاون فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان اظهار داشت: امسال هم طرح سرباز مهارت را داریم که آن هم با حمایت ما توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا می باشد و طی آن ۱۰۰۰ سرباز از ۸۰ ساعت آموزش رایگان بهره مند می شوند، ۳۲ ساعت آموزش مهارت های زندگی و ۴۸ ساعت اموزش مهارت های عمومی کسب و کار، تا برای ورود به جامعه آماده شوند، هم برای ازدواج و تشکیل خانواده و هم برای اشتغال در جامعه.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ به همت معاونت فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، طی برنامه ای مهیج و ارزشمند تحت عنوان (همایش هدایت شغلی جوانان زنجانی)در مرکز همایش های شهرک صنعتی اشراق برگزار گردید.

500

لیلا کریمی معاون فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در آغاز سخنرانی خود در این همایش اظهار داشت: زمانی کسی دغدغه اشتغال را نداشت، همه جوانان چه تحصیل کرده و چه مدرسه و دانشگاه نرفته به فراخور تحصیلات و تخصص خود به طور اتوماتیک از یک سنی به بعد یا استخدام می شدند یا به راحتی کسب و کاری آزاد شروع میکردند.  اما اکنون چند سالی است که به دلایل مختلف از جمله عوامل جمعیت شناختی، عوامل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی مسایل فرهنگی، اشتغال جوانان تبدیل به یکی از بزرگترین چالش ها و مسائل اجتماعی کشور شده که به نوعی تمامی افراد و خانواده ها را درگیر خودکرده.

معاون فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان ضمن اشاره به اینکه، این مشکل تنها به دست دولت حل شدنی نیست، گفت: منابع و امکانات دولت برای استخدام  بسیار محدود است و به هیچ وجه پاسخگوی این حجم از متقاضی اشتغال نیست، لذا چند سالی است که روی مسئله کار آفرینی و خود اشتغالی تاکید می شود. اما کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای شخصی، هم نیاز به سرمایه مادی دارد و هم مهم تر از آن نیاز به دانش، اطلاعات و مهارت های خاصی که متاسفانه هیچ کدامشان را در مدرسه و دانشگاه یاد نگرفتیم.

501

لیلا کریمی با اشاره به سیاست معاونت جوانان در اداره کل ورزش و جوانان در راستای اشتغال جوانان افزود: ما نمیتونیم برای جوانان به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کنیم ولی برنامه هایی برای مهارت اموزی و حمایت از آنها داریم که خودشان برای خودشان آستین بالا بزنند. از مهم ترین این اقدامات میتوانم به راه اندازی مرکز رشد و شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان اشاره کنم که سال گذشته با حمایت اداره کل ورزش و جوانان در جهاد دانشگاهی راه اندازی شد و مشغول به فعالیت است. همچنین حمایت از رویدادهای استارت آپی از دیگر اقدامات ما در سالهای گذشته بوده است.

این مقام مسؤل همچنین افزود: طی تفاهم نامه ای که با صندوق کار آفرینی امید داشتیم بیش از یک میلیارد تومان وام به جوانانی دادیم که در پی ایجاد و یا توسعه کسب و کارشان بودند.

لیلا کریمی معاون فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در پایان سخنان خود اضافه نمود که: امسال هم طرح سرباز مهارت را داریم که آن هم با حمایت ما توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا می باشد و طی آن ۱۰۰۰ سرباز از ۸۰ ساعت آموزش رایگان بهره مند می شوند، ۳۲ ساعت آموزش مهارت های زندگی و ۴۸ ساعت اموزش مهارت های عمومی کسب و کار، تا برای ورود به جامعه آماده شوند، هم برای ازدواج و تشکیل خانواده و هم برای اشتغال در جامعه.

قابل ذکر است که در کنار این همایش جوانان از چند شرکت و کارخانه دیدن به عمل آوردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز