معاون پارلمانی رئیس جمهوری:

حل پرونده هسته‌ای ایران، مهمترین موفقیت دولت تدبیر و امید بود

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۵:۵۶:۳۰
کد خبر: ۹۱۹۰۴۳
حل پرونده هسته‌ای ایران، مهمترین موفقیت دولت تدبیر و امید بود
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: موضوع پرونده هسته‌ای ایران، یکی از مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید بود که در دستور کار قرار گرفت و به نتیجه رسید و حل آن، یکی از مهمترین اتفاقات سال ۲۰۱۵ میلادی بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ حسینعلی امیری در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: در شرایطی که چند قطعنامه علیه کشور، صادر شده بود حل موضوع هسته‌ای، کار ساده‌ای نبود.

وی خاطرنشان کرد: کشوری پیدا نمی‌شود که بدون جنگ و خونریزی از ذیل منشور بند هفت سازمان ملل خارج شود اما جمهوری اسلامی ایران با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، مدیریت رئیس جمهوری و توانمندی تیم مذاکره‌کننده توانست با یک قطعنامه، آثار قطعنامه‌های دیگر را از بین ببرد.

امیری با بیان اینکه گاهی تحلیل‌هایی که در خصوص پرونده هسته‌ای ارائه می‌شود از سر بی‌اطلاعی است، تصریح کرد: امروز در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم و دولت نابخرد آمریکا تحریم‌های ظالمانه را اِعمال می‌کند اما آثار تحریم‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل بسیار متفاوت‌تر از تحریم‌های آمریکا است.

وی با بیان اینکه حل موضوع هسته‌ای، جایگاه ایران را در دنیا تغییر داد، افزود: امروز به غیر از چند کشور مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی، کشوری با آمریکا همکاری نمی‌کند و این دستاورد کمی نیست که تمام کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که ایران، کشوری مهم، متمدن، متحد، منسجم و دارای رهبری توانا و حکیم است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: وقتی ترامپِ غیر قابل پیش‌بینی از برجام خارج شد فکر می‌کرد مسئولان ما نیز تصمیم هیجانی گرفته و از این قطعنامه خارج می‌شوند اما با درایت و حکمتی که به خرج داده شد و با صبر راهبردی در ۱۹ ماه گذشته، تمام کشورهای مقابل، خلع سلاح شده و مقاومت، اتحاد و انسجام مردم ایران نقشه‌های آنان را خنثی کرد.

وی افزود: به‌رغم همکاری کشورهای مرتجع منطقه با دشمن، لحن آن‌ها تغییر یافته و گفتند در پی تغییر نظام ایران نیستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز