مدیر کل آموزش و پرورش استان در مراسم بزرگداشت پدافند غیر عامل:

یکی از راه های فتح کشورها، فتح نحوه تفکر است /۱۳ آبان روز ما و فرهنگ ما است

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۵:۵۵:۴۰
کد خبر: ۹۱۹۶۰۲
یکی از راه های فتح کشورها، فتح نحوه تفکر است /۱۳ آبان روز ما و فرهنگ ما است
مراسم محوری بزرگداشت پدافند غیر عامل با حضور رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان،صفری رئیس آموزش و پرورش ناحیه ٢ ،طوماری رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل و مسئولین اداره حراست استان در هنرستان هاجر ناحیه ٢ زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ابراهیم رفیعی در این مراسم ضمن تبریک ایام گفت: روز ١٣ آبان صرفا روز دانش آموز نیست و در این روز اتفاقات مهمی رخ داده است، تبعید حضرت امام (ره) از ایران به ترکیه که عنصر مهم در انقلاب بود، تلاش معلمان و دانش آموزان انقلابی جهت اثر مثبت در انقلاب با تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی که تعداد کثیری از دانش آموزان به شهادت رسیدند و اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان فهیم انقلابی در ١٣ آبان ٥٨ که حضرت امام از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند از جمله اتفاقات این روز است.

رفیعی ضمن تاکید بر کتاب موج سوم، افزود: سه موج در جهان را سپری کرده ایم؛ موج اول کشاورزی که سه هزار سال طول کشید، موج دوم صنعتی که ٣٠٠ سال طول کشید و انسان در این دوره سعی کرد راحت تر زندگی کند و موج سوم که دانش و اطلاعات است و انسان بعد از چندین سال به این موج رسید.

رفیعی ادامه داد: امروزه دوره موج سوم نیز در حال اتمام است و سرعت تغییرات بسیار بالا است ولذا زیستن در این جهان پیچیده و سخت شده است.

وی بیان داشت: امروز برای زیست عادی به اطلاعات و مهارت های بالایی نسبت به قبل نیاز داریم چرا که مسائل پیچیده تر از جنگ وجود دارد که می تواند بدون اسلحه و صرفا با تغییر داده ها انسان را به تسلط در آورد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به کلمه پدافند به معنی ضد حمله و غیر عامل به معنی عدم نیاز به اسلحه، اظهار داشت: در برابر ویروس ها، کسی که ضد ویروس داشته باشد مقاوم خواهد بود و لذا باید در ذهن دانش آموز ایرانی، ضد ویروس فرهنگی باشد تا توان مقابله با ویروس های عصر جدید را داشته باشد.

رفیعی افزود: در پدافند غیر عامل باید ضد ویروس خوب طراحی کنیم که آن معنی تربیت دانش آموزانی میهن دوست، آشنا با آرمان های انقلاب و ارزش ها و فرهنگ اسلامی است.

رفیعی با تاکید بر این نکته که یکی از راه های فتح کشورها، فتح نحوه تفکر است تصریح کرد: در دنیای جدید کشوری مقاوم است که فرهنگ و خوبی های فرهنگ خود را خوب بشناسد و خود باخته نباشد.

وی در پایان پدافند غیر عامل را ایرانی بودن، ایرانی فکر کردن، مکتبی و شیعی فکر کردن عنوان کرد و گفت: ١٣ آبان روز ما و فرهنگ ما است که ضرورت دارد خوب بشناسیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز