استاندار زنجان:

توفیق ملت ایران، بستن راه نفوذ آمریکا به کشور است

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۳:۲۹:۳۴
کد خبر: ۹۲۰۴۷۶
توفیق ملت ایران، بستن راه نفوذ آمریکا به کشور است
استاندار زنجان گفت: یکی از بزرگترین توفیق ملت ایران این است که راه نفوذ آمریکا را به کشورمان بسته اند و این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح اله حقیقی در مراسم نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در دبیرستان شاهد امام حسین(ع) زنجان با اشاره به اینکه نوجوانان کشورمان با عکس‌العمل خود نشان دادند که مشکل ایران با آمریکا به امروز باز نمی گردد گفت: این موضوع به ۲۸ مرداد و ماقبل آن باز می‌گردد و این در حالی است که آمریکا با اعمال برنامه های خود بر کشورمان نسبت به قبل ضیف تر و و حشی تر شده است.

در این مراسم همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: ۱۳ آبان روز اعلام قدرت و هویت ملت ایران است که هرگز زیر بار ظلم نمی‌روند و در واقع باشکوه‌ترین روز برای مبارزه با استکبار جهانی است.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: از همان روز اول خوی استکباری در آمریکا وجود داشت و در این ارتباط انسانیت، عاطفه و حقوق بشر را به عنوان ابزار و دستاویزی برای رکوب دیگران قرار داده اند.

وی با اشاره به فرامین روز گذشته رهبری در بین شماری از دانش‌آموزن و دانشجویان اظهار داشت: رهبری تحلیلی دقیق از وضعیت کنونی داشتند و اعلام کردند که یک عده ای در آن زمان انقلاب را ندیده اند، امروز در اثر تبلیغات منفی دشمنان می خواهند از چهره زشت آنها چهره‌ای مترقی نشان دهند.

امام‌جمعه زنجان ادامه داد: این افراد تاریخ را نمی دانند و یا حوصله مطالعه نداشته و یا اینکه خود را به ندانستن و نشنیدن زده اند و این درحالی است که مسئله آمریکا به قبل از انقلاب و نمونه آن به کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: حتی در  اسناد وزارت امور خارجه اعتراف کردند که کودتای ۲۸ مرداد توسط خود آنان انجام گرفته و دولت فاسد را بر سر کار آوردند که خصلت امپریالیستی نیز همین است.

حجت الاسلام خاتمی گفت: آمریکایی ها همواره با اعمال توطئه های مختلف درصدد تضعیف نظام اسلامی بودند و در این راستا  از گزینه نظامی سخن می گفتند که با روی کار آمدن ترامپ به صراحت اعلام کرد که خواستار انجام این کار است و بنا به تعبیر رهبری یکی بزنند بیشتر دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: بر این مبنا زمان بزن درو گذشته و لذا اگر آمریکا می‌توانست به کشور ما حمله کند و نتیجه بگیرد، یک ساعت هم تاخیر نمی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان یادآوری کرد: هنوز با گذشت سال ها سردمداران آمریکا بابت کودتای ۲۸ مرداد عذرخواهی انجام نداده اند و این در حالی است که ۳۶ سال محمدرضا شاه با همه قدرت به آمریکایی ها خدمت کرد اما آمریکا اجازه نداد حتی برای معالجه به کشورشان برود، فقط در این صورت اجازه داد که با هواپیمای نظامی برود و در بیمارستان نظامی عمل جراحی شده و سپس دوران نقاهت را در کشور مراکش بگذراند.

حجت الاسلام خاتمی گفت: در بحث لانه جاسوسی بیش از ۳۴ جلد کتاب مستند دخالت های آمریکا را بعد از پیروزی بیان کرده و بسیاری از اسناد را  نیز سوزانند که امام راحل این روز را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول بیان کردند.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه