بهزیستی استان زنجان:

والدین معاینه چشم کودکان را جدی بگیرند

۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۱۷:۰۱:۴۸
کد خبر: ۹۲۰۸۹۱
والدین معاینه چشم کودکان را جدی بگیرند
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با تاکید بر اینکه والدین در اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم با پایگاه‌ها همکاری کنند، افزود: والدین باید درمان و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان را جدی بگیرند، چرا که درغیر این‌صورت کودکان در آینده دچار مشکلات بینایی می‌شوند .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ عصمت نصیری قیداری همزمان با آغاز طرح آمبلیوپی در سراسرکشور گفت : درمان تنبلی چشم فقط تا ۹ سالگی و قبل از تکامل رشد بینایی امکان‌پذیر است و بعد از آن شانس کمی برای درمان وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تنبلی چشم معمولا در سنین زیر ۶ سال اتفاق می‌افتد، والدین بهتر است در مواردی که حتی کودک شکایتی هم نداشته باشد با تشخیص به موقع نسبت به درمان اقدام کنند

وی افزود: کودکان مشمول این طرح در شهرستان 9 هزار و 400 نفر بین سنین 3 الی 6 ساله هستند که والدین با مراجعه به 3 پایگاه ثابت در سطح شهردر دو شیفت صبح و بعد از ظهر نسبت به معاینه چشم کودک اقدام کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : در سال گذشته 9 هزار و 291   کودک معاینه شدند که تعداد 524 کودک مشکوک به تنبلی شناسایی شده و جهت تشخیص دقیق به اپتومتریست  ارجاع داده شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده همچنین تاکید کرد: او ادامه داد :  معاینه چشم برای همه کودکان امری ضروری است تا بتوان به‌وسیله آن افراد مبتلا به این اختلال را شناسایی کرد و ضمن پیشگیری، درمان‌های لازم را نیز انجام داد.

گفتنی است طرح غربالگری تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله که از اول آبان آغاز شده تا آخر آذر ادامه دارد .

 

نظر شما