معاون اقتصادی استانداری زنجان:

جلوگیری از مهاجرت روستائیان با اجرای طرح توسعه اقتصادی

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۳:۵۴:۱۴
کد خبر: ۹۲۴۳۷۸
جلوگیری از مهاجرت روستائیان با اجرای طرح توسعه اقتصادی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: اجرای طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی، موجب توانمندسازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهرها خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فرامرز نیک‌سرشت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که به صورت مشترک با شهرستان ماهنشان برگزار شد، افزود: به این منظور باید بار منفی از روستائیان گرفته شود و روستاییان بدانند که از لحاظ کیفیت خدمات مختلف آموزشی، سلامت، ارتباطات، زیرساخت‌ها و غیره چیزی کمتر از شهرنشینان ندارند.

وی یادآورشد: توسعه‌یافتگی بیش از آنکه وابسته به شاخص‌های کمّی باشد به کیفیت بستگی داشته و حس کیفی باید در شهروندان ایجاد شود.

نیک سرشت گفت: در صورتی که تمام شاخص‌های کمّی نیز به شهروندان تحمیل شود اما حس کیفی در آن‌ها ایجاد نشود توسعه‌یافتگی محقق نشده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی باید در دستور کار کمیته برنامه‌ریزی شهرستان باشد تاکیدکرد: تمام دستگاه‌ها طرح‌های مخصوص خود را برای روستاها دارند اما برنامه توسعه باید به صورت همه‌جانبه و توسعه پایدار در این طرح دیده شود.

نیک سرشت با بیان اینکه در برنامه‌های کلان این نتیجه حاصل شده که توسعه کشور را از روستاها آغاز کنیم، گفت: روستاها نقاط جمعیتی مولد هستند و توسعه روستاها از مهاجرت، حاشیه‌نشینی، گسست خانواده و بسیاری از مسائل جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: نمی‌توان تمام شاخص‌های توسعه کیفی در شهرهای بزرگ را در شهرهای کوچک و روستاها پیاده کرد اما مساوات را در بسترهای مختلف به همان میزان می‌توان ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه هیچ کار علمی بدون نقص نیست، گفت: در تدوین و ارائه طرح توسعه به تفاوت بین شهرستان‌ها نیز توجه شود زیرا هر کدام ظرفیت و دغدغه‌های خاص خود را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تکمیل ساختمان دانشگاه پیام نور ماهنشان گفت: این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت دارد که دانشگاه باید برای جلوگیری از اتلاف سرمایه و اموال نسبت به ساماندهی و تکمیل آن اقدام کند.

نیک سرشت منطقه حفاظت‌شده ماهنشان را دغدغه مهم مردم این منطقه خواند و گفت: تعیین حدود و ثغور این منطقه نیز با جدیت دنبال شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز