سعید حسنلو رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان :

آغاز اجرای عملیات بذرپاشی و کپه کاری در زنجان

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۴:۳۰:۱۶
کد خبر: ۹۲۵۰۹۱
آغاز اجرای عملیات بذرپاشی و کپه کاری در زنجان
حسنلو با بیان این که در سال جاری 320 هکتار از مراتع ابهر کپه کاری، و 100 هکتار بذرپاشی می شود گفت: 30 هکتار از مراتع ایجرود بذرپاشی و 75 هکتار از اراضی خرمدره نیز کپه کاری انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سعید حسنلو رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از آغاز اجرای عملیات بذرپاشی و کپه کاری در سطح مراتع استان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد .

وی با اشاره به این که از دیروز عملیات اجرای بذرپاشی و کپه کاری در مراتع شهرستان های ابهر، ایجرود و خرمدره آغاز شده است گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از سوی کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان عملیات بیولوژیک در شهرستان های ماهنشان، طارم و خدابنده نیز در روزهای آینده اجرایی می شود.

حسنلو با بیان این که در سال جاری 320 هکتار از مراتع ابهر کپه کاری، و 100 هکتار بذرپاشی می شود افزود: 30 هکتار از مراتع ایجرود بذرپاشی و 75 هکتار از اراضی خرمدره نیز کپه کاری انجام خواهد شد.

به گفته رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عملیات کپه کاری در 250 هکتار از اراضی ماهنشان، 134 هکتار طارم و 80 هکتار از مراتع خدابنده انجام خواهد شد.

این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح در سطح مراتع استان را افزایش تولید علوفه و حفاظت خاک اعلام کرد و افزود: در سال گذشته 1 هزار و 28 هکتار کپه کاری و 200 هکتار نیز بذر پاشی در کل اراضی شناسایی شده استان صورت گرفت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طی سال جاری نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بخش مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان 1 میلیارد و 240 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز