استاندار زنجان:

زنجانی‌ها منطقی‌ترین رفتار را در تغییر نرخ بنزین داشتند/بیانات رهبری فصل الخطاب است

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۵۷۵۱
زنجانی‌ها منطقی‌ترین رفتار را در تغییر نرخ بنزین داشتند/بیانات رهبری فصل الخطاب است
استاندار زنجان بیانات رهبری را درخصوص تصمیمات سه قوه مبنی بر تغییر نرخ بنزین در کشور فصل الخطاب دانست و گفت: زنجانی‌ها منطقی‌ترین رفتار را در برابر تغییر قیمت و دو نرخی شدن بنزین داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران در مورد افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: افزایش بهای بنزین طبق تفاهم سران قوا انجام شده و همه باید مولفه‌های لازم برای اتحاد و انسجام کشور را رعایت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه این موضوع مورد حمایت رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: نظر رهبری فصل‌الخطاب بوده و ما نیز سرباز دولت و نظام هستیم و باید همه فرمایشات ایشان را چراغ راه قرار دهیم.

استاندار زنجان با قدردانی از مردم زنجان در پرهیز از رفتارهای غیرمنطقی به خاطر دو نرخی شدن بنزین، بیان کرد: مردم با وجود نگرانی‌هایی که داشتند اما با حفظ آرامش، بهترین استان در برخورد با این موضوع بودند.

حقیقی با تأکید بر اینکه کسی حق افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه افزایش بهای بنزین را ندارد، ادامه داد: دستگاه‌های نظامی، انتظامی و قضایی باید با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند تا فشاری بر مردم وارد نشود.

این مسئول یادآور شد: هفت کمیته برای مدیریت بازار تشکیل شده که یکی از این کمیته‌ها، کمیته تنظیم بازار است که روزانه تشکیل جلسه می‌دهد و کسی حق ندارد از بابت گرانی بنزین برای افزایش قیمت دیگر کالاها سوءاستفاده کند؛ چراکه عمدتا حمل و نقل کالاها با خودروهای گازوئیل‌سوز انجام می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: همه عواید این کار به حساب مردم واریز خواهد شد و در این راستا رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت را موظف به حضور در صدا و سیما و ارائه توضیحات در مورد عدم تاثیر افزایش قیمت بنزین در سایر کالاها کرده‌ایم.

حقیقی خاطرنشان کرد: آن دسته از افرادی که کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به باجه‌های پستی، کارت خود را دریافت کنند و تمهیدات لازم برای افرادی که کارت سوخت آن‌ها دارای مشکل است اندیشیده شده و جای نگرانی نیست؛ چرا که بنزین واریزی شش ماه زمان دارد.

 

نظر شما