استاندار زنجان:

وجه گردشگری زنجان در رونق اقتصادی مغفول مانده است

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۱۶:۵۰:۴۷
کد خبر: ۹۲۹۴۱۷
وجه گردشگری زنجان در رونق اقتصادی مغفول مانده است
استاندار زنجان با انتقاد از عدم استفاده کافی از ظرفیت های گردشگری در راستای توسعه اقتصادی استان، گفت: زنجان امروز معبر گردشگران است، نه مقصد و در رونق اقتصادی، بخش گردشگری جای کار فراوانی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اظهار کرد: معدن، صنعت، کشاورزی و بافت‌های تاریخی و گردشگری، وجوه غالب استان زنجان برای رونق اقتصادی است که متاسفانه از وجه گردشگری درست استفاده نشده و این استان تاکنون بیشتر معبر بوده و باید آن را به مقصد گردشگران تبدیل کرد.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه بازار زنجان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده و تاریخی کشور است، عنوان کرد: این بدین معنا است که بازار زنجان از لحاظ فرهنگی، تاریخی و گردشگری در تعاریف ملی می‌گنجد و حتی در عرصه فراملی نیز حرفی برای گفتن دارد.

استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت ارائه مشوق‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده، یادآور شد: شهرداری زنجان دریافت عوارض در این بافت‌ها را به یک پانزدهم حق طبیعی خود کاهش داده و کارهای خوبی برای ایجاد جذابیت و رونق اقتصادی انجام شده است.

وی طرح سبزه‌میدان را آرزوی ۳۵ ساله زنجانی‌ها برشمرد و گفت: در ماه‌های اخیر عملیات اجرایی طرح سبزه‌میدان آغاز شده و در این پروژه سعی کردیم بافت تاریخی و فرهنگی آن حفظ شود.

حقیقی به تخصیص صد درصدی اعتبارات بازآفرینی شهری تاکید کرد و گفت: شهرهای قیدار، خرم‌دره و سلطانیه از نظر بافت فرسوده دست کمی از شهر زنجان ندارند و باید این سه شهر نیز در موافقت‌نامه‌های امسال لحاظ شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز