استاندار زنجان:

هدف بیانیه گام دوم انقلاب، تغییر رویکرد در تمام جامعه است

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۰:۰۶:۱۶
کد خبر: ۹۳۰۳۲۹
هدف بیانیه گام دوم انقلاب، تغییر رویکرد در تمام جامعه است
استاندار زنجان هدف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب را تغییر رویکرد در تمام جامعه عنوان کرد و گفت: خانواده دولت نیز جزو جامعه است لذا رویکرد مدیران و مسؤولان نیز در کنار مردم باید تغییر یافته، شعارها عملیاتی شود و گفتمان عملی در جامعه رواج پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد تمهید و تنفیذ پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: داشتن نقشه راه برای دستگاه‌ها یک حرکت در راستای بیانیه رهبری بوده و هر دستگاهی سهم خود را در این مهم ایفا می‌کند.

وی با اشاره به نمونه‌ای از اقدامات در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در استان زنجان، گفت: با ترکیب آمار و GIS، بانک اطلاعاتی مبتنی بر GIS ایجاد شده که می‌توان کیفیت را به کمیت تبدیل کند و در افزایش دقت تصمیم‌گیری مدیران موثر باشد.

حقیقی اظهار داشت: در پی برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی نیازمندی‌های وارداتی و فرصت‌های ساخت داخل، در زنجان ۱۲ قرارداد برای تولید قطعات مورد نیاز وارداتی واحدهای تولیدی منعقد شد و این عمل، نشان داد که جوانان و نخبگان ایرانی توانایی ساخت مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در داخل کشور را دارند و چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در سطح کشور نیز برگزار شود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: باید به اندازه توان خود، کارهای اولویت‌دار که برخی از آن‌ها بیش از ۳۰ سال بر زمین مانده و ذهن مردم را مخدوش کرده از زمین برداریم که در این راستا در استان زنجان برخی کارها پس از گذشت حدود ۴۰ سال، احیا شدند.

وی تصریح کرد: با انجام این اقدامات، تجربه‌های موفق استانی در کنار هم قرار گرفته و می‌تواند در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار زنجان در ادامه، تکریم مردم را وظیفه تمام مسؤولان خواند و گفت: برای تکریم مردم باید مسئولان به تمام شهرستان‌ها و روستاها سفر کنند زیرا هدف بیانیه گام دوم انقلاب این است که در عمل، مخاطب تمام مردم از اقشار مختلف باشیم.

مدیرعالی اجرایی استان افزود: علاوه بر سفرهای شهرستانی و روستایی، برنامه‌هایی مانند حضور و پاسخگویی به سامانه تلفنی سامد و پاسخگویی به مردم در مصلای نماز جمعه نیز نمونه‌هایی از تکریم مردم است.

حقیقی در خصوص استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در حوزه های مختلف اجرایی و مدیریتی استان نیز اظهار داشت: بنا داشتم تمام فرمانداران و بخشداران را از نیروهای زیر ۳۸ سال سن، انتخاب کنم اما نیرویی که از سابقه و رزومه لازم برخوردار باشد پیدا نشد زیرا در تربیت نیرو و مسئولیت دادن به جوان‌ها موفق عمل نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تا حد امکان به جوانان و بانون، پُست داده شده و سن مدیریت در استان را بین ۵ تا ۱۰ سال کاهش داده‌ایم، خاطرنشان کرد: تمام جوانان و بانوان، تحت آموزش قرار گرفته و به مرور زمان مسؤولیت هم داده می‌شود و سال آینده، چهره مدیریتی استان، تغییر خواهد یافت.

حقیقی با بیان اینکه در حوزه پژوهش نیز به‌رغم داشتن رتبه اول منطقه تا کنون نتوانسته‌ایم دانش و نتیجه پژوهش ها را به ثروت تبدیل کنیم، گفت: فرمایش رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، تبدیل پژوهش به ثروت است.

وی با تاکید بر تعریف و اجرای شاخص‌های معین، گفت: به دنبال سیستم‌های سازمان‌محور رفته‌ایم ولی باید پروژه‌محور کار کرده و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال جاری، خاطرنشان کرد: تا کنون ۶ جلسه مشترک با هیات نظارت استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: پس از تشکیل هیات‌های اجرایی نیز جلسات آن در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود که نقش مهمی در کاهش آسیب‌های انتخابات خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز