استاندار زنجان:

مدیران، برخورد شعاری با مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۰:۰۴:۰۲
کد خبر: ۹۳۱۷۷۹
مدیران، برخورد شعاری با مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند
استاندار زنجان گفت: مدیران و مسؤولان باید دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را مساله و دغدغه خود دانسته و به صورت شعاری با آن برخورد نکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، اظهار داشت: یکی از نتایج اقدامات آنی و تصمیمات زودگذر این است که متاسفانه ارتباط تعریف‌شده‌ای با شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار نشده و بعد از افتتاح پارک علم و فناوری، پیگیری مسائل این شرکت ها به فراموشی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه رشته‌های بین رشته‌ای، یکی از الگوهای توسعه هر کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه تجارت در دنیا بر مبنای رشته‌های بین رشته‌ای بوده و دانشگاه‌های معتبر دنیا نیز در این زمینه به تربیت نیرو می‌پردازند.

مقام عالی استان تصریح کرد: یکی از الگوهای توسعه در استان زنجان نیز شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید در عمل به آن‌ها ایمان داشته، به آن‌ها ارزش و بها داده و دغدغه آن‌ها را مانند دغدغه خود دنبال کنیم.

حقیقی ادامه داد: به جهت اهمیت این موضوع، جلسات ماهانه با نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار کرده و یکی از جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز به این شرکت‌ها اختصاص داده شود تا دغدغه‌ها و مشکلات مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور مدیران مربوطه، پیگیری و حل شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به کیفیت فهالیت ها در شرکت های دانش بنیان از افزایش صِرف تعداد این شرکت ها مهمتر است، تصریح کرد: تجاری‌سازی در شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته که باید با حل مشکلات این شرکت‌ها بتوانیم به تجاری‌سازی برسیم.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲ موضوع تجارت استان با کشورهای اوراسیا و ایجاد شهرک صنعتی ترکیه‌ای در زنجان، گفت: این ۲ موضوع نباید رها شود زیرا اگر به نتیجه برسد برابر با ۱۰ سال فعالیت و تلاش یک مدیر است.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر تشکیل گروهی برای پیگیری این ۲ موضوع مهم در استان زنجان، اظهار داشت: اگر هدف‌گذاری ها به درستی صورت گیرد در موعد مقرر نتیجه می‌دهد و برای این هدف باید گزارش پیگیری‌ها به طور مرتب در این جلسه ارائه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز