استاندار زنجان تاکید کرد؛

برگزاری باشکوه و سالم انتخابات در سایه رعایت قانون

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۰:۰۳:۰۴
کد خبر: ۹۳۱۷۸۰
برگزاری باشکوه و سالم انتخابات در سایه رعایت قانون
استاندار زنجان گفت: برای برگزاری باشکوه انتخابات، همه از مسؤولان اجرا و نظارت گرفته تا داوطلبان و طرفداران آن‌ها باید در صحنه باشد و قانون را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهرستان زنجان اظهارکرد: خوشبختانه قانون، تمام موارد از نظر زمان تبلیغات، سکوت تبلیغات، بررسی صلاحیت‌ها، شکایت و نحوه رای‌گیری را بیان کرده و امیدواریم در سایه رعایت قانون بتوانیم انتخاباتی باشکوه، سالم، قانونمند و در امنیت کامل برگزار کنیم.

حقیقی گفت : به عنوان امانتدار، اقبال و نظر مردم به سوی هر نامزدی بوده و وی را انتخاب کرده باشند را امانتداری کرده و به مردم معرفی می‌کنیم. فرآیند اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز و همزمان با دستور وزیر محترم کشور در استان زنجان آغاز شده است.  ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه اصلی ثبت نام شامل شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و ماهنشان آغاز شده و ثبت نام در ساعت‌های مشخص شده انجام می‌پذیرد. همزمان با آغاز ثبت نام از داوطلبان، هیات‌های اجرایی نیز در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های استان به جز بخش‌های مرکزی تشکیل می‌شود.

حقیقی در خصوص نحوه تشکیل هیات‌های اجرایی نیز افزود: ۳۰ نفر از افراد معتمد به هیات نظارت بر انتخابات معرفی شده و طی مراحل مختلف بررسی و تایید می‌شوند.

مقام عالی اجرایی استان اظهار داشت: اعضای هیات‌های اجرایی از بین تاییدشدگان به تعداد ۱۴ نفر بوده که شامل هشت نفر اعضای اصلی، پنج نفر علی‌البدل و یک نفر نیز از اعضای شورای شهرستان و یا بخش است. در ادامه نوبت به بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات نظارت می‌رسد که رای و نظر هیات‌های اجرایی را تایید یا رد می‌کند. به موازات بررسی صلاحیت‌ها، شعبه‌ها نیز بررسی شده و برای برگزاری انتخابات دوم اسفند آماده می‌شویم.انتخابات ۱۱ مرحله دارد که اکنون در مرحله دوم اجرایی آن هستیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود و ثبت نام داوطلبین در ۴ حوزه انتخابیه استان انجام می شود. استان زنجان پنج نماینده در مجلس دارد که حوزه‌های انتخابیه آن شامل زنجان و طارم، خدابنده، ابهر، خرمدره و سلطانیه و ماهنشان و ایجرود است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز