مدیر کل بهزیستی استان زنجان اعلام نمود:

افتتاح ۲۰ واحد مسکونی در هفته جهانی معلولین

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۰:۰۱:۳۶
کد خبر: ۹۳۱۷۹۳
افتتاح ۲۰ واحد مسکونی در هفته جهانی معلولین
محمد محمدی اظهار کرد: 20 واحد مسکونی خود مالکی بوده و از این تعداد هشت واحد به خانوارهای دو معلول روستایی و چهار واحد متعلق به خانوارهای دو معلول و بیشتر شهری و هشت واحد هم مربوط به خانوارهای تک معلولی و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیر کل بهزیستی استان زنجان از واگذاری 20 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش استان به مناسبت هفته معلولین به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور خبرداد .

محمد محمدی اظهار کرد: 20 واحد مسکونی خود مالکی بوده  و از این تعداد هشت واحد به خانوارهای دو معلول روستایی و  چهار واحد متعلق به خانوارهای دو معلول و بیشتر شهری و هشت واحد هم  مربوط به خانوارهای تک معلولی و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی  است.

محمدی با اشاره به اینکه کمک‌های بلاعوض پرداختی به 20 خانوار در مجموع 3 میلیارد و 520 میلیون ریال بوده که یک میلیارد و 520 میلیون ریال سهم سازمان بهزیستی است، تصریح کرد : به هر خانوار دارای دو معلول روستایی 60 میلیون ریال سهم بهزیستی 100 میلیون ریال سهم بنیاد مستضعفان و 20 میلیون ریال نیز سهم بنیاد مسکن که جمعا 180 میلیون ریال کمک بلا عوض و سهم مشارکتی مددجو 150 میلیون ریال و تسهیلات بانکی به مبلغ 150 الی 400 میلیون ریال می‌باشد.

این مقام مسؤول افزود: به هر خانوار دو معلول شهری نیز 150 میلیون ریال سهم بنیاد مستضعفان، 100 میلیون ریال سهم بهزیستی، 50 میلیون ریال انجمن خیرین مسکن ساز و 20 میلیون ریال نیز سهم بنیاد مسکن و در مجموع 320 میلیون ریال کمک بلاعوض و 250 تا 500 میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه پرداخت شده است و کمک‌های بلاعوض برای خانواده‌های عادی تا سقف 100 میلیون ریال است.

وی گفت: برابر با ماده 19 قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت افراد دارای معلولیت از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، آماده سازی زمین، عوارض نوسازی و هم چنین حق انشعابات آب، برق،گاز و دفع فاضلاب منطبق بر الگوی مسکن مصوب «صرفا برای یک واحد مسکونی مجاز»  معاف می‌باشند  و در این راستا به طور متوسط 40 میلیون ریال هزینه انشعابات هر واحد بوده که مبلغ کل معافیت استفاده شده 800 میلیون ریال بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز