معاون استاندار زنجان خواستار شد؛

آگاه سازی مردم نسبت به پیامدهای مصرف مواد مخدر

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۹:۴۲:۴۶
کد خبر: ۹۳۳۴۶۲
آگاه سازی مردم نسبت به پیامدهای مصرف مواد مخدر
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت آگاه سازی و ایجاد حساسیت در مردم نسبت به مصرف مواد مخدر و پیامدهای آن برای خانواده ها، اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی در حوزه اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر باید نسبت به توجیه، آموزش، ایجاد حساسیت و آگاهی بخشی به آحاد جامعه اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  خدابخش مرادی نافچی در جلسه توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان، با بیان اینکه همه ما وظیفه آگاهی بخشی به مردم را داریم، افزود: سازمان های مردم نهاد، شوراهای شهر و روستا باید جامعه هدف خود را پیدا کنند چرا که ما وظیفه داریم تا مردم را نسبت به پیامدهای استفاده از مواد مخدر حساس کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری این جلسات فرصتی است تا همه دستگاه های اجرایی در کنار سازمانهای مردم نهاد، هیات های مذهبی و تشکل های اجتماعی و مدنی موجود در جامعه قرار گرفته و در حوزه مخاطب شناسی کمک بگیریم.

معاون استاندار زنجان تصریح داشت: معتقدم هرجایی در مسائل اجتماعی، فرهنگی و حوزه آسیب های اجتماعی تبیین عالمانه ای داشته و مخاطب پیام را عمیقا درک کند، مشارکت محقق می شود.

مرادی نافچی رویکرد کمیته مشارکت های اجتماعی را کمک به ارتقای توانمندی های موجود در حوزه پیشگیری از موادمخدر و سالم سازی جامعه عنوان کرد و گفت: هر فرد باید نسبت به سالم سازی فضای پیرامونی خود حساسیت نشان دهد و همه مشارکت داشته و پیام آسیب ناشی از اعتیاد که جامعه را تهدید می کند، نهادینه شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان فرصت استفاده از ظرفیت مراکز بهداشتی – درمانی، خانه های بهداشت و خود پزشکان را دارد چرا که پزشکان از پایگاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

این مقام مسئول اظهارداشت: آموزش خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی برای بانوان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه شورای کارگری فرصتی در واحدهای تولیدی است که باید از آن برای جلب مشارکت کارگران و کارفرمایان در مقابله با شیوع مواد مخدر استفاده بهینه شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: پایگاه های بسیج که خود مردم هستند و به لحاظ مقبولیت در بین مردم جایگاه بالایی دارند می توانند در نهادینه کردن حساسیت مردم نسبت به عواقب مصرف مواد مخدر ظرفیت قابل توجهی باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز