رئیس ستاد انتخابات استان زنجان:

بیشترین داوطلبان مجلس استان زنجان بین ۴۱ تا ۴۵ سال دارند

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۹:۱۸:۴۶
کد خبر: ۹۳۴۴۰۳
بیشترین داوطلبان مجلس استان زنجان بین ۴۱ تا ۴۵ سال دارند
معاون استاندار و رییس ستاد انتخابات استان زنجان در خصوص ترکیب سنی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از استان زنجان گفت: بیشترین داوطلبان این استان با ۵۷ نفر و شامل ۲۵.۶ درصد از مجموع، بین ۴۱ تا ۴۵ سال و کمترین نیز با ۲ نفر و ۰.۹ درصد بین ۶۶ تا ۷۰ سال هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: ۳۶ نفر از داوطلبان با ۱۶ درصد از مجموع در بین ۳۰ تا ۳۵ سال، ۳۵ نفر با ۱۵.۷ درصد بین ۳۶ تا ۴۰ سال، ۵۷ نفر با ۲۵.۶ درصد بین ۴۱ تا ۵۰ سال، ۵۰ نفر با ۲۲.۴ درصد بین ۴۶ تا ۵۰ سال، ۲۷ نفر با ۱۲ درصد بین ۵۱ تا ۵۵ سال، ۱۲ نفر با ۵.۴ درصد بین ۵۶ تا ۶۰ سال، سه نفر با ۱.۳ درصد بین ۶۱ تا ۶۵ سال و ۲ نفر نیز با ۰.۹ درصد از مجموع داوطلبان بین ۶۶ تا ۷۰ سال سن دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۲۳ نفر از استان زنجان شامل ۲۰۲ مرد و ۲۱ زن با ثبت‌نام در ستاد انتخابات شهرستان‌ها و وزارت کشور، داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

مرادی نافچی با بیان اینکه شمار ثبت‌نام کنندگان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی ۱۸۷ نفر بود، افزود: در مجموع، شمار داوطلبان در این دوره ۱۹ درصد نسبت به دوره دهم رشد یافته است.

مرادی نافچی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی ثبت‌نام‌ها از طریق اپلیکیشن انجام شده است و این روش در روند ثبت‌نام داوطلبان پیش‌بینی نشده بود در صورت تایید این موارد، شمار ثبت‌نام‌کنندگان جدید نیز اعلام خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: ۱۳۴ نفر از حوزه انتخابیه زنجان و طارم شامل ۱۲۰ آقا و ۱۴ خانم، ۳۰ نفر از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه شامل ۲۷ آقا و ۳ خانم، ۳۷ نفر از حوزه انتخابیه خدابنده شامل ۳۵ آقا و ۲ خانم و ۲۲ نفر از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود شامل ۲۰ آقا و ۲ خانم، داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

وی با اشاره به ترکیب جنسیتی داوطلبان، اظهار داشت: ۹۱ درصد داوطلبان، مرد و ۹ درصد زن هستند که در مقایسه با دوره دهم که ۸۶ درصد مرد و ۱۴ درصد زن بود، شمار داوطلبان زن در این دوره، کاهش یافته است.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد داوطلبان شامل ۹۰ نفر کارمند، ۱۲.۵ درصد شامل ۲۸ نفر فرهنگی، ۱۰.۸ درصد شامل شامل ۲۴ نفر مشاغل آزاد، ۹ درصد شامل۲۰ نفر بازنشسته، ۸.۵ درصد شامل ۱۹ نفر اساتید دانشگاه، ۲.۷ درصد شامل ۶ نفر وکیل و ۱.۸ درصد شامل چهار نفر نیز روحانیون هستند.

وی افزود: ۲۱ درصد از مجموع داوطلبان دارای سابقه ایثارگری بوده، ۲ درصد سابقه نمایندگی مجلس داشته و ۲۷ درصد داوطلبان نیز در گذشته، سابقه داوطلبی داشته‌اند.

مرادی نافچی ادامه داد: سه نفر از نمایندگان فعلی و ۲ نفر از نمایندگان اسبق استان نیز در این دوره، داوطلب شده‌اند.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اجرای قانون توسط مجریان، ناظران، داوطلبان و طرفداران آن‌ها، گفت: روند اجرا و نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی انجام شده و برای تکمیل فرآیند انتخابات در کنار یکدیگر هستند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و سایر مسائل جامعه، ابراز کرد: اگر خدمت، اقدام، تحول و تغییری به نفع مردم و در جهت ارتقای شاخص‌ها صورت می‌گیرد این رسانه‌ها هستند که می‌توانند با اطلاع‌رسانی و انتقال اقدامات در جهت امیدآفرینی و همپوشانی جامعه گام بردارند.

مرادی نافچی اظهار داشت: هیات‌های اجرایی در هشت فرمانداری و ۱۰ بخشداری مستقل استان تشکیل شده است.

وی با تقدیر از همکاری دادستان‌ها، ادارات ثبت احوال و هیات‌های نظارت شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: آنچه معتقد بوده و عمل کرده‌ایم این است که تعامل و همکاری مثال‌زدنی بین ستاد انتخابات استان، فرمانداران، بخشداران و هیات‌های نظارت وجود دارد و همین تعامل سبب شده تا هیات‌های اجرایی، زودتر از موعد مقرر تشکیل شوند.

مرادای نافچی، شمار اعضای هیات‌های اجرایی را ۱۹۸ نفر خواند و افزود: این نفرات اعم از معتمدین و اعضای اداری هستند که اجرای انتخابات را بر عهده دارند.

وی گفت: ۹۷ درصد اعضای هیات‌های اجرایی، مرد و سه درصد نیز زن هستند و ۵۱ درصد از مجموع اعضای هیات‌های اجرایی دارای افتخار و مدال ایثارگری در دوران دفاع مقدس هستند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز