رئیس هیئت ووشو استان زنجان، این هیئت راجزو هیئت های موفق و مدال‌آور دانست که سهم به سزایی در رنکینگ کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های مختلف داشته است؛

هیئت ووشو استان زنجان، پرواز به سوی المپیک

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۲:۳۶:۵۹
کد خبر: ۹۳۵۹۳۰
هیئت ووشو استان زنجان، پرواز به سوی المپیک
رامین موحدنیا رئیس هیئت ووشو استان زنجان موفقیت های هیئت خود در کسب افتخارات متعدد را مرهون کمک های پیوسته مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو کشور و علی خلیلی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان زنجان دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ چندی پیش مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو کشور گفته بود: تعدادی از روزنامه های چینی اعلام کرده اند که ووشو یک رشته ایرانی شده است.

تیم ساندای ووشو ایران در چین قهرمان جهان شد و این مساله نشان داد که ووشو به عنوان یکی از ورزش های پر طرفدار،  از ظرفیت بالایی برخوردار است. رشته ووشو در ایران،  اکنون به جایگاهی رسیده است که برای اعزام ووشوکاران به مسابقات جهانی، دانشجویی و آسیایی از نفرات مختلف استفاده می شود.

سهم هیئت ووشو استان زنجان از این موفقیت های فدراسیون چشم گیر بوده . نمونه بارز آن 5 دوره قهرمانی محسن محمد سیفی است که به اسطوره ای در ساندا تبدیل شده به گونه ای که مدال مسابقات را پیشاپیش برای او کنار می گذارند . چیزی شبیه قهرمان اردبیلی مان حسین رضا زاده.

ظرفیت بالای ووشو کاران زنجانی هم در ساندا هم در تالو، سهم ورزش استان زنجان را در موفقیت ارتقا بخشیده است.

لذا جا دارد نگاه ویژه تری به آن انداخته شود . هم از سوی مسولین ، همه از سوی رسانه ها.

P1010004

در همین راستا رامین موحدنیا در نشست خبری خود با بیان اینکه ووشو یکی از رشته‌های شاخص و مدال‌آور استان زنجان به‌شمار می‌رود، گفت: ووشو با وجود اینکه یکی از رشته‌های نوپا بوده و حدود سه دهه از آغاز به کار آن در ایران می‌گذرد اما توانسته است جزو رشته‌های موفق و مدال‌آور بوده و تاثیر به‌سزایی در رنکینگ کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های مختلف داشته باشد.

 رامین موحدنیا، رئیس هیئت ووشو استان زنجان موفقیت های هیئت خود در کسب افتخارات متعدد را مرهون کمک های پیوسته  مهدی علی‌نژادرئیس فدراسیون ووشو کشور و مهندس خلیلی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان زنجان دانست.

وی با یادآوری اینکه ووشو زنجان با توجه به زیرساخت‌هایی که داشت، از همان ابتدای راه‌اندازی این رشته در استان، توانست جزو تیم‌هایی باشد که جایگاه اول تا سوم را در اختیار داشت، افزود: بی‌شک، آنچه که باعث شده است فدراسیون ووشو به‌عنوان یکی از فدراسیون‌های موفق طی دهه‌های اخیر مطرح شود، بحث برنامه‌ریزی مدون و علمی این فدراسیون در همه بخش‌ها است.

سرمربی اسبق تیم‌ملی ووشو جوانان ایران با اشاره به اینکه ووشو به جز المپیک در سایر رویدادهای جهانی، آسیایی و بین‌المللی حضور داشت و قرار است در المپیک ۲۰۲۸ نیز حضور داشته باشد، ادامه داد: ووشو جزو رشته‌هایی است که توانسته است در بخش بانوان به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یابد و به جرأت می‌توان گفت که ووشو تنها رشته‌ای است که در بخش بانوان به این میزان موفقیت دست یافته است.

موحدنیا با اشاره به اینکه برگزاری منظم لیگ باشگاهی و نیز سیستماتیک کردن اردوهای انتخابی تیم‌ملی، یکی از شاخصه‌های بارز فدراسیون ووشو در زمان مدیریت دکتر علی‌نژاد به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: فدراسیون ووشو یکی از معدود فدراسیون‌هایی است که توانسته است در بحث استعدادیابی که امروزه از اهمیت زیادی در عرصه ورزش برخوردار است، به صورت علمی این مسیر را طی کرده و به نتایج ارزشمندی دست یابد.

P1010008

رئیس هیئت ووشو استان زنجان در ادامه با بیان اینکه ووشو زنجان با حمایت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان، از زیرساخت مهمی چون آکادمی برخوردار بوده و این مهم توانسته است زمینه توسعه روزافزون این رشته را در استان فراهم کند، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در ووشو زنجان سراغ داریم، در چند سال اخیر شاهد اتفاقات خوبی از جمله برگزاری اولین رویداد بین‌المللی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان و میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشور و اردوی تیم‌های ملی چند کشور بودیم.

وی با تاکید بر اینکه ووشو زنجان علی‌رغم روند رو به رشدی که داشته، برای تداوم این رویه، نیاز به حمایت بیش از پیش دارد، گفت: کسب مدال‌های مختلف جهانی، آسیایی و بین‌المللی توسط ووشوکاران زنجانی و مهم‌تر از همه کسب پنجمین مدال طلای جهانی محسن محمدسیفی و تبدیل شدن این ورزشکار شایسته به‌عنوان پرافتخارترین ووشوکار ایران، ووشو زنجان را به یکی از رشته‌های مدال‌آور تبدیل کرده است.

این فعال ورزشی با یادآوری اینکه مقوله استعدادیابی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این هیئت بوده و کمیته استعدادیابی این هیئت با همه توان در این راستا فعالیت می‌کند، افزود: خوشبختانه یکی از اقدامات خوبی که امسال انجام شده، بحث نوسازی تجهیزات ووشو در استان است که در همین راستا سکوی ساندا با هزینه‌ای معادل ۲۱ میلیون تومان نوسازی شده و برای تالوفیلد نیز اعتباری معادل ۳۵ میلیون تومان تامین شده است تا ظرف یک ماه آینده نوسازی شود.

رضا محمودی مسول کمیته استعداد یابی هیئت ووشو استان زنجان نیز گفت: در برهه کنونی، آنچه که بیش از مقوله استعدادیابی از اهمیت زیادی برخوردار است، بحث مراقبت از ورزشکاران و قهرمانان ملی است.

P1010010

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز