رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

شعار امسال روز جهانی مبارزه با ایدز «آگاهی و پیشگیری آزمایش و درمان و همه در یک کشتی نشسته‌ایم»

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۵:۴۱:۱۵
کد خبر: ۹۳۵۹۳۸
شعار امسال روز جهانی مبارزه با ایدز «آگاهی و پیشگیری آزمایش و درمان و همه در یک کشتی نشسته‌ایم»
پرویزقزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ دارای ریسک بالا در ابتلا به بیماری ایدز است، افزود: راه‌کارهایی برای پیشگیری از ابتلای نوزادان از مادر مبتلا به بیماری وجود دارد که در صورت رعایت این موارد، میزان انتقال بیماری ایدز از مادر به کودک به زیر ۸ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  در نشست خبری با خبرنگاران در محل سالن همایش های روزبه بیمارستان آیت الله موسوی شهر زنجان، با اشاره فوت ۷ نفر در استان زنجان به دلیل ابتلابه بیماری آنفلوانزادر استان زنجان، گفت: همه فوت شدگان بر اثر آنفلوانزا در استان زنجان آقا بودند و موارد فوتی تأیید شده طبق استاندارد تعریف شده در کشور، که نمونه‌گیری و ارسال نمونه به آزمایشگاه پاستور است. الگوها نشان می‌دهد که موج اول آنفلوانزا شدید است و موج دوم که در نیمه اسفند شایع می‌شود، کمتر است.

قزلباش با اشاره به شعار روز جهانی مبارزه با بیماری ایدز، افزود: شعار امسال روز جهانی مبارزه با ایدز «آگاهی و پیشگیری آزمایش و درمان و همه در یک کشتی نشسته‌ایم» بود که مبین لزوم توجه به پیشگیری و درمان و از همه مهم‌تر پیوستگی سرنوشت انسان‌ها مدنظر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه فرآورده‌های خونی و مواد مخدر تزریقی مهم‌ترین راه شیوع بیماری ایدز در ایران است، گفت: تغییر الگوی شیوع باید مد نظر قرار گیرد که در این بین سهم روابط جنسی در حال افزایش است که حل این مشکل نیازمند کنترل رفتارها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: راه‌کارهایی برای پیشگیری از ابتلای نوزادان از مادر مبتلا به بیماری وجود دارد که در صورت رعایت این موارد، میزان انتقال بیماری ایدز از مادر به کودک به زیر ۸ درصد خواهد رسید.طبق آمار شیب انتقال و شیوع بیماری ایدز از سمت  معتادان تزریقی به سمت انتقال از طریق روابط کنترل نشده جنسی سوق پیدا کرده است و همچنین آمار ابتلا به بیماری ایدز در بین خانم‌ها در حال رشد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز