سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد:

رفع موانع سرمایه گذاری اولویت ماست

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۶:۱۰:۱۰
کد خبر: ۹۳۶۳۶۶
رفع موانع سرمایه گذاری اولویت ماست
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: تسهیل و رفع موانع دست و پا گیر برای سرمایه گذاران اولویت ماست و در راه گرفتن مجوزها سرمایه گذاران، در حوزه های مختلف گردشگری را یاری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ امیر ارجمند اعلام داشت: ما در میراث بنا را بر حمایت از سرمایه گذاری گذاشته ایم، چه سرمایه گذاران داخلی و چه سرمایه گذاران خارجی، پس در این راستا در رفع موانع موجود در این حوزه فروگذار نخواهیم کرد.

امیر ارجمند ادامه داد: حوزه های بسیاری در زنجان بکر و کار نشده است و مجموعه میراث استان بر آن است تا با تسهیل تمام قوانین و ضوابط دست و پاگیر به توسعه گردشگری استان سرعت ببخشد.

ارجمند گفت: ما در زنجان مجموعه ای از خاص ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی را داریم ، گنبد سلطانیه بزرگترین بنای آجری جهان ، مجموعه بی نظیر مردان نمکی، طولانی ترین بازار سرپوشیده جهان، غار آهکی کتله خور و یا بنای رختشویخانه جاذبه های منحصر به فرد استان زنجان است .

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه این استان 823 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی دارد، افزود:اگر کسی در استان فکر می کند بنای تاریخی واجد ارزش دارد به میراث بیاید تا با مشارکت هم آنرا برای تبدیل به اقامتگاه مرمت کنیم.

امیر ارجمند تصریح کرد: توسعه سرمایه گذاری در بخش های مختلف احیا و مرمت بناهای تاریخی، احداث مجتمع های بین راهی-گردشگری ،هتل ها، اقامتگاه های ارزان قیمت و اقامتگاه های بومگردی برای ما از اهمیت فراوانی برخوردار است .

وی خبر از ایجاد 10 اقامتگاه بومگردی در 10 روستای خرمدره را داد و گفت: یکی از برنامه های میراث، توسعه اقامتگاه های بومگردیست به گونه ای که از 15 روستای شهرستان خرمدره به خاطر طبیعت زیبای آن، در 10 روستا اقامتگاه بومگردی ایجاد خواهد شد.

ارجمند در خصوص پروژه های مهم استان اظهار کرد: توسعه هتل بزرگ زنجان، احداث یک هتل سه ستاره، تعیین تکلیف مجتمع بنانور زنجان، احداث پارک آبی خرمدره و تکمیل دو مجتمع بین راهی از جمله پروژه های بزرگ در دست اجرا در بخش گردشگری زنجان هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان در پایان با اشاره به مکانیزه شدن اخذ مجوز موافقت اصولی عنوان کرد: مکانیزه شدن فرایند اخذ مجوز موافقت اصولی برای متقاضیان ایجاد تاسیسات گردشگری  با ثبت درخواست در پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای تسریع و تسهیل امر سرمایه گذاری و ایجاد تعاملات دو سویه در سال 98 اجرائی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز