مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

احصای ۲۰۰ عنوان شغل خدماتی در زنجان

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۱۴:۴۳:۴۹
کد خبر: ۹۴۶۱۱۰
احصای ۲۰۰ عنوان شغل خدماتی در زنجان
یوسفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در استان از جمله احصای مشکلات واحدهای تولیدی و همچنین شناسایی ظرفیت‌های مناطق مختلف به منظور اشتغالزایی افزود: آنچه مسلم است، استان زنجان نیز در برخی از بخش‌ها ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد شغل دارد که باید با احصای آن و استفاده بهینه از آنها نسبت به اشتغالزایی اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که مطالعات بسیاری روی آن انجام شده و مسؤولان استانی نیز تأکید بسیاری بر استفاده از آن دارند، استفاده از ظرفیت بخش خدمات است، گفت: در همین راستا 200 شغل خدماتی در استان احصا شده است.به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مجموعه استانی به جدیت پیگیر آن است، کاهش نرخ بیکاری در استان و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال بیشتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در استان از جمله احصای مشکلات واحدهای تولیدی و همچنین شناسایی ظرفیت‌های مناطق مختلف به منظور اشتغالزایی افزود: آنچه مسلم است، استان زنجان نیز در برخی از بخش‌ها ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد شغل دارد که باید با احصای آن و استفاده بهینه از آنها نسبت به اشتغالزایی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که مطالعات بسیاری روی آن انجام شده و مسؤولان استانی نیز تأکید بسیاری بر استفاده از آن دارند، استفاده از ظرفیت بخش خدمات است، تصریح کرد: در همین راستا 200 شغل خدماتی در استان احصا شده است.

یوسفی اولویت دادن به توسعه بخش خدمات در برنامه‌ریزی‌های مرتبط با اشتغالزایی و هدایت تسهیلات اشتغال به این بخش را از جمله تمهیدات و اقدامات در راستای تقویت و ارتقای سهم بخش خدمات در فعالیت‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت: با شرایطی که در کشور با آن مواجه هستیم، سهم اشتغال در خدمات هر روز شتاب بیشتری گرفته و میانگین آمار اشتغال کشور در خدمات در همین میزان کنونی متوقف نخواهد ماند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد شغل در بخش خدمات نسبت به سایر بخش‌ها کم‌هزینه‌تر و زودبازده‌تر است، اضافه کرد: از این رو در سیاست گذاری‌ا اشتغال در استان بنا بر این گذاشته شده است تا سهم بخش خدمات افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش مرکز آمار ایران سال قبل سهم اشتغال زنجان از بخش خدمات به 36.6 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: یکی از دلایل این امر توجه به بخش خدمات در سند آمایش سرزمینی استان و تمرکز به آن است.

یوسفی در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید و دیگر منابع برای افزایش سهم بخش خدمات خبر داد و بیان کرد: در این زمینه از ظرفیت‌های موجود از محل تبصره 18 بهره گرفته می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات، گردشگری، حمل و نقل، درمان و فعالیت‌های حوزه آموزش و فرهنگ جزو محورهای اصلی بخش خدمات هستند، اضافه کرد: امیدواریم در برنامه‌های استانی نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته و شاهد افزایش سهم اشتغال استان در این بخش باشیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش سطح اشتغال، شکوفایی تولیدات ملی و کاهش نرخ تورم از مواردی است که با رشد اقتصادی کشور و توجه به مشاغل در بخش‌های مختلف محقق می‌شود، گفت: در همین راستا در اغلب کشورهای توسعه یافته این معضل با رشد و گسترش مشاغل خدماتی برطرف و در ایران و البته استان زنجان نیز راهکارهایی برای آن پیش‌بینی شده که امیدواریم با تحقق کامل آن شاهد شکوفایی مشاغل در بخش خدمات باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز