رئیس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

انجام سرشماری حیات وحش در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۱۰:۳۶:۱۰
کد خبر: ۹۴۷۹۱۶
انجام سرشماری حیات وحش در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم
پرویز رستمی رئیس نظارت بر امور حیات وحش: در سال 95 تعداد 280 رأس، در سال 96 تعداد 556 رأس و سال گذشته ۶۷۵ راس، امسال 634 رأس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، مشاهده و سرشماری گردید.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ پرویز رستمی رئیس نظارت بر امور حیات وحش این اداره کل از پایان سرشماری کل و بز در خرمنه‌سر طارم طرح سرشماری کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم خبر داد.

 رستمی گفت: سرشماری از این گونه شاخص، آسیب‌پذیر و حفاظت شده با شرکت ۳۰ نفر از کارشناسان و محیط‌بانان این اداره کل با حضور نمایندگانی از فرمانداری و سازمانهای مردم نهاد شهرستان طارم در 75 درصد وسعت منطقه انجام شد. در این سرشماری از پهپاد جهت بالا بردن ضریب اطمینان شمارش استفاده گردید.

رستمی افزود: علاوه بر سرشماری کل و بز‌ها در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم در صورت مشاهده، سایر پستانداران شاخص همچون پلنگ، خرس، سیاه گوش، گرگ، کفتار و گراز، نیز مورد سرشماری قرار گرفت.

وی اظهار داشت : در سال 95 تعداد 280 رأس، در سال 96 تعداد 556 رأس و سال گذشته  ۶۷۵ راس، امسال 634 رأس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، مشاهده و سرشماری گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز