مسول دفتر مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان:

۴۱ درصد داوطلبان نظارت بر انتخابات تایید صلاحیت شدند

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۳:۴۳:۰۵
کد خبر: ۹۴۹۸۰۸
۴۱ درصد داوطلبان نظارت بر انتخابات تایید صلاحیت شدند
رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: از مجموع ۲۳۱ داوطلب ثبت‌نامی برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۱۵ نفر انصراف خود را اعلام کردند و پس از بررسی نهایی در دفتر نظارت، ۸۹ نفر به میزان ۴۱ درصد تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ حسین میرزاپورگفت: طبق مواد ۲۸ ، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات و با استفاده از اطلاعات موجود قبلی و استعلام از مراجع چهارگانه، صلاحیت ۲۱۵ داوطلب انتخابات مجلس از دوم دی ماه به مدت ۲۰ روز در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان بررسی و در نهایت ۸۹ نفر به میزان ۴۱ درصد تایید صلاحیت و ۸۷ نفر به میزان بیش از ۴۰ درصد رد صلاحیت شده و صلاحیت ۳۹ نفر یعنی بیش از ۱۸ درصد نیز احراز نشد.
وی با بیان اینکه اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس، امروز به فرمانداری‌های حوزه‌های اصلی انتخابیه استان اعلام شد، خاطرنشان کرد: فرمانداران حوزه‌های اصلی انتخابیه نیز در ۲۲ دی باید نتیجه بررسی دفتر نظارت (تایید یا رد صلاحیت) را به صورت مکتوب به داوطلبان اعلام کنند.
میرزاپور افزود: داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها احراز و یا تایید نشده است از ۲۲ تا ۲۶ دی به مدت پنج روز مهلت دارند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.
وی گفت: این افراد می‌توانند دلایل و مستندات مربوط به اعتراض خود را ظرف مدت یاد شده به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان واقع در زنجان، مجتمع ادارات، جنب اداره کل تبلیغات اسلامی تحویل دهند تا از این طریق به دفتر مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان ارسال شود.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
استان زنجان پنج نماینده در مجلس دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز