به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان زنجان ، در قالب طرح مفتاح الجنه محقق شد؛

مساعدت ۹۸۰ میلیون تومانی خیران زنجانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۶:۴۲:۲۹
کد خبر: ۹۴۹۹۴۶
مساعدت ۹۸۰ میلیون تومانی خیران زنجانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد
به‌منظور دیدار مسئولان و خیران با مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و در راستای ارتقای همدلی و ترویج گفتمان مشارکت همگانی در رسیدگی به نیازمندان در جامعه «طرح مفتاح الجنه» در این نهاد برنامه‌ریزی و در طول سال اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ هدایت صفری با اشاره به اجرای «طرح مفتاح الجنه» به‌منظور دیدار با خانواده‌های تحت حمایت این نهاد، گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد برکنار داشتن نیازهای مادی ازنظر معنوی نیز نیازمند ملاطفت بوده و  به همین منظور «طرح مفتاح الجنه» باهدف فراهم کردن زمینه دلجویی عاطفی از آن‌ها اجرا می‌شود. وی با اشاره به اهمیت مجالست و هم‌نشینی با فقرا و نیازمندان از منظر اسلام ، افزود : بر اساس آموزه‌های دینی  و سفارش‌ها ائمه معصومین (ع) در کنار توصیه به هم‌نشینی با صالحان، ابرار، علما، دانشمندان، بزرگان و مؤمنان بر مصاحبت و مجالست با نیازمندان و فقرا تأکیدات فراوانی صورت گرفته چراکه این عمل نیک و پسندیده موجب الفت ، مهربانی و همدلی بیشتر در جامعه اسلامی می‌شود.

صفری بابیان اینکه مصاحبت و هم‌نشینی با فقرا و نیازمندان از ویژگی‌های بارز اولیای الهی بوده و هست، ادامه داد: به‌منظور بسترسازی برای دیدار ، مجالست ، مصاحبت و هم‌نشینی مسئولان و خیران با مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و در راستای ارتقاء همدلی و ترویج گفتمان مشارکت همگانی در رسیدگی به نیازمندان در جامعه «طرح مفتاح الجنه» در این نهاد برنامه‌ریزی و در طول سال اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان هدف از اجرای این طرح را دیدار با خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و بررسی مشکلات و نیازهای مادی و معنوی آن‌ها در ابعاد مختلف عنوان و تصریح کرد : حضور مسئولان و خیران در منازل مددجویان تحت حمایت این نهاد و بررسی و مشاهده مشکلات و نیازهای این خانواده‌ها موجب جریان سازی در جامعه در حوزه سنت حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری  و اثرگذاری آن در خدمت‌رسانی مؤثر به نیازمندان و زمینه‌سازی برای کمک به رفع نیازهای جامعه هدف این نهاد می‌شود.

وی رویکردهای مهم دیگر کمیته امداد در اجرای «طرح مفتاح الجنه»را ارتقاء مسئولیت اجتماعی مدیران و آحاد مختلف جامعه در قبال نیازمندان  و اطمینان بخشی و اعتماد افزایی به کارکردهای اثرگذار این نهاد در حوزه فقرزدایی عنوان کرد و ادامه داد: با همین رویکرد زمینه افزایش مشارکت خیران در سایر برنامه‌های اجرایی این نهاد و رفع مشکلات موجود در خانواده‌های تحت حمایت با استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی خیران و دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌شود.

صفری با اشاره به گزارشی از اجرای این طرح در استان زنجان در ۹ ماهه امسال ، ادامه داد : در قالب «طرح مفتاح الجنه» تا پایان آذرماه  با ۹ هزار و ۶۵۸ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با همراهی مسئولان، خیران، حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین دیدار و از آن‌ها تفقد و دلجویی به‌عمل‌آمده است.

وی از کمک یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومانی کمیته امداد استان زنجان برای رفع نیازهای مددجویان بازدید شده در قالب این طرح خبر داد و افزود: بر اساس آمارهای موجود از مجموع کمک‌های انجام‌شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب «طرح مفتاح الجنه» ، بیش از ۹۸۰ میلیون تومان از طریق خیران و مسئولان زنجانی مساعدت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز