معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

مدیران اقدامات فرهنگی و اجتماعی را تبیین کنند

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۲:۳۱:۲۶
کد خبر: ۹۵۵۲۴۴
مدیران اقدامات فرهنگی و اجتماعی را تبیین کنند
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد: مدیران باید در تبیین اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، مدبرانه و هنرمندانه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی‌نافچی در جلسه بررسی اقدامات شاخص دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان، با بیان اینکه مدیران باید در تبیین عملکرد دستگاه خود در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، هنرمندانه و مدبرانه عمل کنند، گفت: هنرمندانه عمل نکردن مدیران در این زمینه و دست به عصا راه رفتن آن‌ها، باعث مهجور ماندن فعالیت‌ها در این زمینه شده است.
وی با اشاره به اینکه در هر جامعه‌ای شاخص‌هایی برای امر توسعه تدوین شده و ما نیز به این مهم واقف هستیم که عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان زمینه این توسعه را در کشور فراهم کند، افزود: با توجه به اینکه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی جزو عرصه‌هایی به‌شمار می‌رود که از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است، به همین خاطر عموم مردم در مقاطع مختلف از آن منتفع می‌شوند.
مرادی نافچی با یادآوری اینکه رسیدن به توسعه پایدار و بالندگی، جز در سایه توجه به امور فرهنگی و اجتماعی میسر نخواهد شد، تصریح کرد: زمانی صحبت از مواردی چون امیدآفرینی، پاسخ‌گویی، رضایت‌مندی، پویایی و نشاط جامعه به میان می‌آید، قطعا زمانی محقق خواهد شد که به آثار حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اهتمام داشته باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم خدماتی را که در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی انجام داده‌ایم به درستی اطلاع‌رسانی کنیم، ادامه داد: تداوم عملکرد ضعیف در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باعث شده است تا نتوانیم این بخش‌ها را آن‌گونه که شایسته است، معرفی کنیم.
معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی علی‌رغم اینکه اطمینان داریم اقدامات قابل توجهی در این بخش‌ها صورت گرفته اما به دلیل توجه نکردن به تبیین این عملکردها مهجور مانده است، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه همگی به این موضوع مهم واقف هستیم که کار کردن در حوزه فرهنگی و اجتماعی به مراتب سخت‌تر از سایر بخش‌ها است اما هیچ تلاشی برای خارج کردن فعالیت‌های صورت گرفته در این دو بخش از مهجوریت انجام نمی‌دهیم.
وی بیان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که اقشار مختلف مردم نسبت به این حوزه‌ها حساس شده و تمایل داشته باشند که در این زمینه مشارکت کنند و این زمانی محقق خواهد شد که بتوانیم در زمینه تبیین‌گری اقدامات صورت گرفته در این دو بخش، اهتمام لازم را داشته باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان همچین با اشاره به اینکه مدیران استان می‌توانند از فرصتی که در بهمن‌ماه و در قالب برنامه‌های ایام‌الله دهه‌فجر به وجود می‌آید، در تبیین و روشنگری این فعالیت‌ها تلاش کنند، خاطرنشان کرد: بی‌شک، ایام‌الله دهه فجر بهترین فرصت برای اطلاع‌رسانی در زمینه خدماتی است که در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است، بنابراین از مدیران استان انتظار داریم تعامل سازنده‌ای با رسانه‌ها در این زمینه داشته باشند.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد مدیران دستگاه‌های اجرایی عملکرد حوزه فرهنگی و اجتماعی دستگاه خود را در محورهایی چون پوشش بیمه‌ای، خدمات ویژه درمانی و دارویی، خدمات در حوزه ورزش، جوانان و نوجوانان، ایثار و شهادت، مداخله در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خدمات اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، توسعه فرهنگ دینی و تحقق گام دوم انقلاب، فعالیت‌های فرهنگی، مسائل اجتماعی و فرهنگی مناطق روستایی استان و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز