مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در همایش استانی مدیران متوسطه نظری:

جهش هشت پله ای استان زنجان در کنکور سراسری

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۱:۰۲:۱۲
کد خبر: ۹۵۷۹۶۵
جهش هشت پله ای استان زنجان در کنکور سراسری
ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن اشاره به جهش هشت پله ای استان زنجان در کنکور سراسری، اظهار داشت: همکاران ما از کف مدرسه تا استان دست به دست هم دادند و موفقیت و رتبه های بسیار ارزشمند در حوزه آموزش، پرورش و تربیت بدنی توسط دانش آموزان کسب شد که آن نتیجه تلاش تمامی شما مدیران و همکاران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ همایش استانی مدیران متوسطه نظری استان زنجان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، مدیر کل دفتر آموزش دوره متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش متوسطه استان، معاونین آموزش متوسطه کارشناس مسئولان دوره دوم متوسطه نظری و مدیران مدارس متوسطه نظری استان در سالن همایش دانشگاه علوم پایه زنجان برگزار شد.به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش پرورش استان در این همایش ضمن خیر مقدم گویی به تمامی مهمانان و مدیران متوسطه نظری استان و تسلیت ایام، اظهار داشت: شخصیت حضرت زهرا(س) ویژه است و پیامبر اکرم ایشان را ام ابیها لقب نهادند که هم بعد عاطفی و پدرانه و هم بعد تربیتی دارد.

وی گفت: در این ایام ضرورت دارد خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) بازخوانی شود و به طور مستدل ابعاد عمیق آن برای نسل جدید پرداخته شود و امیدوارم خداوند توفیق دهد تا به سبک زینبی و علوی زندگی کنیم.

رفیعی ضمن اشاره به لزوم پویایی در سیستم، همدلی، ارائه راه حل ها و پیشنهادات و شکل گیری گفتمان را از اهداف اصلی این نشست عنوان کرد.

ما متولیان تحول و بهبود اوضاع سازمان هستیم

وی افزود: برای مدیران از واجبات و مؤکدات است که هر روز دانش خود را به روز کنند چرا که ما متولیان تحول و بهبود اوضاع سازمان هستیم و ضرورت دارد همواره دانش فردی، سیستمی و تخصصی خود را ارتقا دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره بر این که آموزش و پرورش شبیه هیچ سازمانی نیست، تصریح کرد: مدرسه یک واحد مستقل است که خود از سازمان های بسیار پیچیده است و محصول آن قابل مقایسه با سایر دستگاه ها نیست.

وی در ادامه بیان داشت: برای تغییر و تحول باید آمادگی داشته باشیم و عملا قدم برداریم.

رفیعی افزود: تغییر و تحول، مقاومت آگاهانه یا ناآگاهانه به دنبال خواهد داشت چرا که ظرفیت پذیرش ممکن است وجود نداشته باشد و این بزرگترین مانع تحول در حال حاضر است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان ضمن اشاره به کتاب چه کسی تغییر را کشت، ابراز داشت: فرهنگ سازمانی، بودجه، مدیران، دیدگاه ها و... می توانند موانعی برای تغییر باشند و اگر میخواهیم استان زنجان پیشرو در حوزه آموزشی، پرورشی و ورزش باشد باید خودمان و نسل جدید را با تغییر مثبت و بالنده به جلو هدایت کنیم.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم وضعیت اقتصاد، امنیت و ... ترقی پیدا کند، باید تحول بنیادین آموزش و پرورش را به رسمیت شناخته و به اقتضائات آن تن دهیم.

رفیعی ضمن تاکید بر اهمیت شناخت آینده، گفت: آینده فرمول دارد و با رفتار خود می توان به نسل آینده جهت داد.

موفقیت ها نتیجه تلاش تمامی شما مدیران و همکاران است

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به جهش هشت پله ای استان زنجان در کنکور سراسری، اظهار داشت: همکاران ما از کف مدرسه تا استان دست به دست هم دادند و موفقیت و رتبه های بسیار ارزشمند در حوزه آموزش، پرورش و تربیت بدنی توسط دانش آموزان کسب شد که آن نتیجه تلاش تمامی شما مدیران و همکاران است.

رفیعی خاطر نشان کرد: این محفل ها بهانه ای است برای وحدت و همگرایی تا دست به دست هم دهیم و شاهد کارهای بزرگی در استان باشیم.

وی در پایان مدیران مدارس را مهمترین سرمایه سیستم خواند و بیان داشت: ما معلمان و مدیران بسیار قوی در سطح استان داریم و باید به آنان تکیه کرد و می دانیم هیچ عنصری در سازمان مهمتر از نیروی انسانی و منابع انسانی نیست و توجه به نیروی انسانی و احیای روابط از ضروریات است.

شایان ذکر است در پایان از معاونین و مدیران مناطق و نواحی که در خصوص ارتقای کیفیت آموزشی و میانگین دروس، موفق ظاهر شده بودند تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

نظر شما