معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در دهه مبارکه فجر:

از ورزشکارانی که در آستانه کسب سهمیه المپیک هستند حمایت میکنیم

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۰۹:۰۰:۵۱
کد خبر: ۹۶۰۶۲۱
از ورزشکارانی که در آستانه کسب سهمیه المپیک هستند حمایت میکنیم
حمزه پور: قایقرانی، سنگ نوردی، بوکس و کشتی از جمله رشته هایی هستند که ممکن است المپیکی داشته باشند و مورد حمایتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمد علی حمزه پور معاون ورزشی اداره کل میزان پیشرفت ها و توسعه ی این بخش را جویا شدیم و وی پاسخ داد: محوریت فعالیت های معاونت ورزشی براساس بررسی و ارزیابی بوده و با پوشش و مرتفع ساختن نقاط ضعف و تقویت و ادامه راه در نقاط قوت توانستیم در راستای توسعه گام برداریم. 

معاون ورزشی اداره کل با اشاره به اینکه از ورزشکارانی که در آستانه کسب سهمیه المپیک هستند حمایت میکنیم اظهار داشت: قایقرانی، سنگ نوردی، بوکس و کشتی از جمله رشته هایی هستند که ممکن است المپیکی داشته باشند و مورد حمایتند. 

وی با اشاره به اینکه در سال 97 میزبانی بین المللی نداشیم یادآورشد: در 98 سه مسابقه بین المللی را در بسکتبال ورزمی میزبانی کردیم. 

حمزه پور در ادامه همچنین به میزبانی مسابقات المپیاد استعدادهای برتر اشاره کرد وافزود: در این المپیاد که 7 رشته ی ورزشی را میزبانی کردیم و تعداد زیادی از ورزشکاران به سراسر کشور اعزام شدند، نتایج قابل قبولی کسب شد و ارتقای 8 پله ای از رتبه 20 در سال 97 به رتبه 12 در 98 در دو بخش بانوان و آقایان حاصل شد.  

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان با بیان اینکه 80 رقابت کشوری نیز از دیگر میزبانی های استان بوده است تصریح کرد: حضور نفرات برتر کشور و حتی دیگر کشورها در استان موجب ارتقای سطح فنی ورزشکاران استان، ایجاد شور و شوق ورزشی در استان، بستر سازی برای ارتقای اقتصادی و مبادله فرهنگی را رقم زد و احساس نیاز به گسترش و توسعه سطح هتلینگ در استان را نیز به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه آموزش زیر بنای توسعه است و توسعه ی آموزش ارتباطی ناگسستنی با پیشرفت ورزش خواهد داشت و سالانه باید در این عرصه رشد وتوسعه ی بیشتری داشته باشیم اظهار داشت: با برگزاری 322 مورد کلاس های مربیگری، داوری وکارگاه های دانش افزایی در سال جاری در این مسیر حرکت کرده ایم.

محمد علی حمزه پوربرگزاری مسابقات جام نوروز 98 با استقبال کم نظیر روستائیان را یادآور شد و افزود: 250  مورد جام نوروز در 30 نقطه استان و با هدف فرهنگ سازی عمومی برای ورزش به صورت متمرکز برگزار شد.

وی با اشاره افزایش تعداد خانه های روستایی از 10 خانه در سال 96 به 116 خانه در 98 اظهار داشت: در روز های آینده با توجه به تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش داریم 30 خانه روستایی نیز در مدارس روستاها به این تعداد افزوده خواهد شد و مدارس تجهیز می شوند تا خانواده ها و عموم مردم در ساعات تعطیلی مدارس از آن ها بهره مند شوند. 

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان با بیان اینکه از قهرمانان آسیایی و جهانی استان با حضور استاندار و دردفتر کار وی تقدیرشد ادامه داد: در تلاشیم تا پایان سال جاری از مدال اوران فرا ملی و المپیاد استعدادهای برتر نیز تجلیل شود. 

وی با بیان اینکه 352 باشگاه ورزشی در سطح استان فعالند و 201 باشگاه از این تعداد در شهر زنجان هستند تصریح کرد: تاکنون 491 بازرسی استانی از این باشگاه ها صورت گرفته است. 

 

 

نظر شما