فرماندار شهرستان زنجان:

جامعه پزشکی رزمندگان جان بر کف سلامت در این مقطع از تاریخ کشورند

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۱۳:۵۴:۵۹
کد خبر: ۹۷۲۸۲۵
جامعه پزشکی رزمندگان جان بر کف سلامت در این مقطع از تاریخ 
کشورند
رضا عسگری فرماندار شهرستان زنجان:جامعه پزشکی در این مقطع تاریخی در خط مقدم بهداشت و سلامت همچون رزمندگان ایثارگرانه از هستی خود برای صیانت از سلامت جان آحاد جامعه گذشته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ در نشست مدیران اجرایی شهرستان زنجان با عنوان راهکارهای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان زنجان که با حضور فرماندار زنجان و رییس دانشگاه علوم پزشکی و روسای بیمارستان های شهرستان زنجان برگزارشد گزارشی از اقدامات صورت گرفته در شهرستان ارائه شد و نقطه نظرات و پیشنهادات شنیده و به سوالات و ابهامات عنوان  شده پاسخ داده شد. به نقل از مرتضی مظفری مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان زنجان، نماینده عالی دولت در شهرستان زنجان بیماری ناشی از سرایت ویروس کرونا را مهمترین دغدغه جامعه پزشکی خواند و ادامه داد:مدیریت این فضا با توجه به فشار افکارعمومی بسیار سخت است و باید به دوستان شبکه بهداشت و علوم پزشکی خداقوت گفت که در صف مقدم این معضل قراردارند.

وی علیرغم توجه به بعد روانی و تبعات اجتماعی این بیماری گفت: باید مراقبت نماییم مردم بی مورد مضطرب نشوند ولی در عین حال هشدارها را جدی بگیرند .

عسگری اعلام کرد آژیر وضعیت قرمز در زنجان هم به صدا در آمده به دلیل همجواری با استانهایی که پیشتر  این ویروس در آن شیوع یافته باید بیش از پیش به نکات ایمنی،آموزش های پزشکی و آموخته هایمان توجه نماییم و در مواجهه آرامش خود را حفظ نماییم.

این مقام مسئول افزود:همه ما مسئول هستیم ،هم مردم و مسئولین و آحاد جامعه و تنها حاکمیت مسئول نیست چرا که  نهادهای دولتی وظایف و تکالیفی دارند که با وجود محدودیت ها انرڗی و همت خود را برای انجام وظایف خود به کار بسته اند و تنها باهمراهی مردمی است که این اقدامات اثر بخش خواهد بود.

فرماندار زنجان افزود به دنبال آن هستیم شرایطی مهیا کنیم تا از آموزش ها ، امکانات و داشته هایمان حداکثر بهره برداری را ببریم وبیش از هرزمان نیاز داریم به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال خود و خانواده و جامعه متعهدتر باشیم و بی تفاوت از کنار آن عبور نکنیم.

احتکار و ایجاد التهاب در بازار مصداق خیانت است

رضا عسگری در ادامه گفت:قطعا از کسی که تامین کننده امکانات بهداشتی است پذیرفتنی نیست با عدم عرضه محصول در بازار التهاب ایجاد کند و این مصداق بارز خیانت است و حتی تعداد معدود محتکران موجب لطمه خوردن  اعتماد جامعه است و با محتکران به شدت برخورد خواهد شد.

وی نقطه مقابل محتکران را تولیدکندگانی خواند که داوطلبانه تجهیزات بهداشتی را با کمترین قیمت و یا به رایگان در اختیار مردم قرارداده اند و برای امیدواری مردم برای عبور از این بزنگاه باید این اقدامات به خوبی در  سطح وسیعی منعکس گردد و خیرین حوزه بهداشت به درستی معرفی گردند .

فرماندار زنجان همچنین از دستگاه های متولی صدور مجوز تولید مواد بهداشتی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی تقدیر کرد و گفت:تعدادی از واحدهای صنعتی خط تولید خود را تغییر داده اند و به تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی اختصاص داده اند  که باهمت وهمراهی دستگاه های متولی مجوزهای لازم صادر به زودی این ظرفیت به چرخه تولید اضافه خواهد شد.

عسگری با اشاره به زحمات استاندار محترم در راستای هماهنگی های لازم با سایر استان ها برای تهیه مواد اولیه گفت:ماسک رایگان تنها در اختیار مراکز درمانی قرار خواهد گرفت و پس از تامین ماسک مورد نیاز استان در صورت مازاد به سایر استان ها ارائه خواهد شد.

.مردم با بازنشر اخبارامیدوارکننده ضمن تقویت روحیه همدلی اجتماعی و انعکاس زحمات زحمات جامعه پزشکی استرس روانی ناشی از این بیماری را به حداقل برسانند.

عسگری فرماندار زنجان به تاثیر انعکاس اخبار کذب و سیاه نمایی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود:از مردم میخواهیم در بازنشر اخبار خوب و امیدوارکننده پیشقدم باشند و روحیه همدلی را در جامعه قوت ببخشند.

وی افزود: همه ما به عنوان یک رسانه در مقابله با اخبار مایوس کننده تلاش کنیم و اجازه لطمه به اعتماد عمومی را ندهیم و اخبار و کلیپ های اموزشی تهیه شده  توسط دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مربوطه را تنها منبع معتبر شناخته و بازنشر نماییم .

صیانت از سلامت نیروی انسانی مهمتربن دغدغه دولت در این برهه می باشد

نماینده عالی دولت نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه هر جامعه ای خواند وافزود: صیانت از جان و سلامت تک تک افراد جامعه که در مقطع کنونی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد  چرا که هرگونه سهل انگاری در این حوزه تبعات و صدمات جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

وی توجه به تبعات اقتصادی ناشی از تعطیلی واحدهای صنفی را ضروری خواند و گفت:  برای تسهیل مشکلات اصناف و کارفرمایان رایزنی هایی شکل گرفته تا با اقداماتی همچون استمهال وام های بانکی،بخشودگی جرایم و...وسایرظرفیت های قانونی برای سرپا ماندن چرخ اقتصاد مورد استفاده قرارگیرد.

این مقام مسول هم افزایی بین تمامی ارگان ها و سازمان ها را برای عبور از بحران موجود را ضروری خواند وبیان داشت:باید سایر دستگاه ها به تاسی از  سپاه و نیروهای مسلح  پای کار بیایند .شوراها و دهیاران و شهرداران پیرو ضوابط ابلاغی از تمام ظرفیت های خود برای پوشش خلاء های موجود استفاده نمایند

نماینده عالی دولت در شهرستان  همچنین از دستگاه های دولتی خواست با مراجعه به سازمان صنعت،معدن وتجارت و اتاق بازرگانی مواد ضد عفونی ادارت خود را با قیمت تمام شده با توجه به سهمیه بندی اعلام شده دریافت نمایند

وی در پایان خاطرنشان کرد روند  توزیع و عرضه محصولات بهداشتی شروع شده و نگرانی در این خصوص در شهرستان  وجود ندارد.

 

نظر شما